Installera windows program
Installera windows program
Hej
Jag tänkte att jag skulle installera ett windows program i ubuntu.
Så jag högerklickade på filen och valde egenskaper och öppna med, och la till wine.
Och klickade på setup.exe filen.
Men jag fick följande meddelnade "you do not have administrator privileges on this machine
Setup cannot continue" vad betyder det? Jag har även testat att vara inloggad som root, men får samma meddelnade i allafall.
programmet har ja på CD, måste ja kanske flytta över det till hårddisken för att kunna instalera det?
Om det nu överhuvudtaget går att installera windows program.
Jag tänkte att jag skulle installera ett windows program i ubuntu.
Så jag högerklickade på filen och valde egenskaper och öppna med, och la till wine.
Och klickade på setup.exe filen.
Men jag fick följande meddelnade "you do not have administrator privileges on this machine
Setup cannot continue" vad betyder det? Jag har även testat att vara inloggad som root, men får samma meddelnade i allafall.
programmet har ja på CD, måste ja kanske flytta över det till hårddisken för att kunna instalera det?
Om det nu överhuvudtaget går att installera windows program.
- DeepThought
SV: Installera windows program
Vilket program rör det sig om? 
Huruvida det går att installera ett Windows-program eller inte är nämligen helt olika beroende på vilket program det rör sig om. Jag rekommenderar att du tar en titt i AppDb, för att se om det finns något tips eller testresultat för just det program du försöker installera:
http://appdb.winehq.org

Huruvida det går att installera ett Windows-program eller inte är nämligen helt olika beroende på vilket program det rör sig om. Jag rekommenderar att du tar en titt i AppDb, för att se om det finns något tips eller testresultat för just det program du försöker installera:
http://appdb.winehq.org
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Coreldraw 10DeepThought skrev: Vilket program rör det sig om?![]()
Enligt http://appdb.winehq.org så skall man installera win98 dll filer i wine Windows/System mappen. Men var hittar man filerna? och var finns wine Windows/System mappen?
du öppnar din hemmamapp och trycker ctrl + h för att lista dolda mapper....sedan letar du upp .wine ..där finns drive_c > Windows > System

Och så till nästa problem var finns wine config file? Enligt vad jag har förstått skall den finnas i hemmamappen /.wine/ men den finns inte där.Galgalid skrev: du öppnar din hemmamapp och trycker ctrl + h för att lista dolda mapper....sedan letar du upp .wine ..där finns drive_c > Windows > System
![]()
öppna terminalen och skriv winecfg
ändra efter behag 

Jag har testat det men hur gör jag när jag vill sätta in:Galgalid skrev: öppna terminalen och skriv winecfgändra efter behag
![]()
[AppDefaults\\\\setup32.exe\\\\DllOverrides]
\"shell\" = \"native\"
\"shell32\" = \"native\"
\"shfolder\" = \"native\"
\"ole32\" = \"native\"
\"comctl32\" = \"native\"
\"version\" = \"native\"
aha du ville ha conf-filen direkt...inte inställning...ber om ursäket...då vet jag ej =S