Kan inte logga in...

JoarFarse

Kan inte logga in...

Inlägg av JoarFarse »

Hej!
Jag har nyligen installerat Ubuntu 6.06 på min laptop. Jag har valt användarnamn och lösenord, men trots det kan jag inte logga in när Ubuntu startar :/. Finns det någon som kan hjälpa mig utifrån denna simpla info???
Tacksam för svar snarast!
__filip_

Kan inte logga in...

Inlägg av __filip_ »

Har du skrivit exakt som du skrev när du installera? Linux skiljer på STOR och liten bokstav. Om du är helt säker på du skrivit rätt får du nog kanske installera om och hoppas på bättre lycka!
Okänd

Kan inte logga in...

Inlägg av Okänd »

Varför kan du inte logga in? Blank skärm? Tangentbord lyder inte? Glömt användare/lösen? (SBS) :D Laptops märke och modell?
Dadid

Kan inte logga in...

Inlägg av Dadid »

Även jag har råkat ut för samma problem.
Jag anger mitt användarnamn med liten bokstav som rekommenderades vid installationen.
Jag anger mitt lösenord som består utav 6små bokstäver. Lösenordet har man som bekand angivit 2 gånger för att undvika fel under installationen.

När Ubuntu startas osch jag skriver mina uppgifter får jag reda på att användrnamn eller lösenord är fel.

Datorn är en Thinkpad r31

Vad gör jag enklast för att lösa detta?

/Dadid
freemanen
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Kan inte logga in...

Inlägg av freemanen »

hade de hänt mig hade jag installerat om.
Okänd

Kan inte logga in...

Inlägg av Okänd »

dadid - du har väl inte gjort en OEM-installation? Har du inget speciellt på hd:n så det är bara och installera om, det tar ju så härligt kort tid men Ubuntu ju ;)

Om det var OEM-installation så kan du titta denna tråd hur du loggar in i din dator https://help.ubuntu.com/community/Ubunt ... r_Overview
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"