Saker som är bra/dåliga med Windows.
SV: Saker som är bra/dåliga med Windows.
det heter OS, inte OP
Något som jag lagt märke till är att Windows segar ner oerhört ifall man laddar ner många torrentar samtidigt, vilket inte alls händer i Linux.
Någon som vet vad den stora skillnaden beror på?
Nybliven nörd!
Det beror till 99% av fallen på din brandvägg eller din bittorrent-klient.mannealm skrev: Något som jag lagt märke till är att Windows segar ner oerhört ifall man laddar ner många torrentar samtidigt, vilket inte alls händer i Linux.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
I Ubuntu använder jag Deluge och i Windows uTorrent.
Utorrent är väl en erkänt kvick torrentclient? Skulle va brandväggen i så fall då, men hur då?
Använder jag Ubuntu + Deluge så flyter hela systemet på supersmidigt fastän jag laddar ner mer än tio torrentar samtidigt, gör jag däremot detsamma i Windows + uTorrent så segas allt ner helt otroligt mycket, går inte att surfa ens.
Utorrent är väl en erkänt kvick torrentclient? Skulle va brandväggen i så fall då, men hur då?
Använder jag Ubuntu + Deluge så flyter hela systemet på supersmidigt fastän jag laddar ner mer än tio torrentar samtidigt, gör jag däremot detsamma i Windows + uTorrent så segas allt ner helt otroligt mycket, går inte att surfa ens.
Nybliven nörd!
Pröva att stänga ner din brandvägg helt och det borde bli skillnad? Förmodligen beror det väl på att brandväggen inte kan hantera alla anslutningar så snabbt?mannealm skrev: I Ubuntu använder jag Deluge och i Windows uTorrent.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ok, får se till att testa det där.Hund skrev:Pröva att stänga ner din brandvägg helt och det borde bli skillnad? Förmodligen beror det väl på att brandväggen inte kan hantera alla anslutningar så snabbt?mannealm skrev: I Ubuntu använder jag Deluge och i Windows uTorrent.
Använder man aldrig några branväggar i Linux förresten?
Och det här med att Brandväggen saggar ner hela datorn så mycket i Windows när man torrentar, beror det på att den brandväggen som förljer med Windows är rätt dålig, eller gäller det alla brandväggar?
Nybliven nörd!
Man behöver ingen brandvägg, det finns en inbyggd(IP-tablets) som är inaktiv tills man börjar kontrollera den(installera firestarter tex) 

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Här är en fastmotion av den filmen vulfgar postade: http://www.youtube.com/watch?v=t_IChd9_jBQ, min kompis gjorde den XD
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
µtorrent*