tjohej västerås!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Anton Fosselius
Kontakt:

tjohej västerås!

Inlägg av Anton Fosselius »

jag flyttar nu till västerås nästa vecka så jag undrar om det finns något roligt linux folk där
Ubuntu Linux
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.”
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

SV: tjohej västerås!

Inlägg av TForsman »

Kolbäck.....2 mil utanför  8)
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
Eric Tranehag, inAbsurdum
Kontakt:

Inlägg av Eric Tranehag, inAbsurdum »

ich bin ein västeråsare!  :)

Sveriges 5:e största stad, trevligt folk med hemsk hemsk dialekt, Sveriges högst belägna bar (Sky Bar, 24:e våningen i Skrapan), vacker mälarutsikt, fem McDonalds av någon anledning, hyfsad kommunalskatt, mycket väl utbyggt 100 Mbit-stadsnät, några bra caféer med duktiga baristas, flera roliga "äventyrsland" och liknande för ungar, bra cykelvägar, nära till hufvudstaden (55 min med tåg, 105 km med bil), relativt bra arbetsmarknad... Finns massor av bra saker med staden, likväl som det finns saker som inte är lika bra (konstig arkitektonisk blandning i innerstaden av gamla vackra hus och stora 60-talskolosser till exempel)...

Hur som helst, välkommen!  ;D
to wonder
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av to wonder »

fem mc donalds av någon anledning.. :)
Användarvisningsbild
per9000
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av per9000 »

Västerås är speciellt fint vid vattnet - kolla även in Björnön (ö med motionsspår, bad och "naturreservat"). I hamnen kan man äta världens kanske bästa sallad på ett ställe som heter Kajen, där är det f.ö. väldigt fint.

Lite konstigt blandade bilder från Västerås från min cykelväg på väg hem från förra jobbet.
http://www.kåda.se/new/serie.php?id=10
http://www.xn--kda-ula.se/new/serie.php?id=10 (om din browser inte gillar å, ä, ö)

/Per - Västeråsare (igen)
--
Per Erik Strandberg
Yet Another IT Consultant
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"