Olästa inlägg, rörigt.

Diskussion gällande forumet
rylleman
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Olästa inlägg, rörigt.

Inlägg av rylleman »

Det skrivs så många nya inlägg varje dag så när man klickar på "visa olästa inlägg sen ditt senaste besök" känns listan tusentals poster lång och den blir väldigt svåröverskådlig. En mardröm att hitta de inlägg som intresserar en.
En bra funktion vore då kanske att man kan välja vilka tavlor som intresserar en och endast inlägg inom dessa visas. Man skulle tex kunna välja bort Café-inlägg och listan blir genast mycket kortare.

En annan åtgärd för att få det mera överskådligt kunde vara att alla olästa inlägg listas under sina tavelrubriker och inte som nu huller om buller efter postningstid.
Användarvisningsbild
upnorth

SV: Olästa inlägg, rörigt.

Inlägg av upnorth »

Håller med om mycket du säger.

Jag har själv kollat runt efter prenumerations-funktioner och liknande utan att hitta något.
Men å andra sidan ska vi ju byta forum till phpBB snart, så det kommer antagligen att bli bättre :)
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Allt detta kommer att bli möjligt med phpBB. Man kan visa olästa inlägg i en viss tavla, man ser mycket tydligare. bla bla bla...
Håll ut!  :-*
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Emil.s skrev: Allt detta kommer att bli möjligt med phpBB. Man kan visa olästa inlägg i en viss tavla, man ser mycket tydligare. bla bla bla...
Håll ut!  :-*
Hur går de med arbetet och när är bytet planerat?
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

Jag (som numera sitter med i rådet  ;D) skulle vilja att trådar som är relevanta för mitta arbete kunde markeras på något sätt... typ att tråden är färgmarkerad eller något om den ligger under vissa tavlor eller är skrivna av vissa personer... eller så skulle dem personerna som har med sakerna att göra kunna ha möjligheten att kryssa i en ruta när de skriver tråden att detta är relevant för det övriga rådet... skulle ju även vara bra för mods och admins mm...
Okänd

Inlägg av Okänd »

Chippen skrev: Jag (som numera sitter med i rådet  ;D) skulle vilja att trådar som är relevanta för mitta arbete kunde markeras på något sätt... typ att tråden är färgmarkerad eller något om den ligger under vissa tavlor eller är skrivna av vissa personer... eller så skulle dem personerna som har med sakerna att göra kunna ha möjligheten att kryssa i en ruta när de skriver tråden att detta är relevant för det övriga rådet... skulle ju även vara bra för mods och admins mm...
Det vore förstås toppen, men SMF erbjuder inte möjligheter till detta.
LJ
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Vi har ju för avsikt att byta till phpBB3. Vi får se vilka möjligheter det finns där, bättre än i nuvarande forum lär det bli i alla fall. Bytet sker inte förrän den färdiga utgåvan är klar, fn är det RC4, tror jag. Ev blir det ett serverbyte också, det kanske påverkar tiden för bytet av forumsmjukvara också.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag håller med vulfgar, men jag tycker faktiskt inte så mycket om phpBB3, konstigt nog.
Det är mycket strul tills man har allting på plats.

LJ
Skriv svar

Återgå till "Forum"