Hej!
Gör här en förfrågan om någon känner om det finns Linuxdrivers till C-pen som är ett nödvändigt medel för att läsa långa OCR-nummer på ex. betalningsavier.
Cpens hemsida ger bara drivers för windows och Apple och verkar helt försummat Linux. Detta är det enda jag saknar i Ubuntu som ju är ett utomordentligt bra OP-system är just att kunna använda min Cpen10. Skulle tro att många är ute i samma fråga.
Har någon lösningen?
Tacksam för svar
Borodin[/b]
Läspennor Cpen10 ex.
SV: Läspennor Cpen10 ex.
Hej Johan o tack för uppslaget.
Har gjort som Du föreslog men hur man fortsätter efter det har jag inte det blekaste.
Cpennan är död som tidigare. Har Du månne tid o lust att gå vidare med några instruktioner?
Hälsningar!
Borodin
Har gjort som Du föreslog men hur man fortsätter efter det har jag inte det blekaste.
Cpennan är död som tidigare. Har Du månne tid o lust att gå vidare med några instruktioner?
Hälsningar!
Borodin
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag har tyvärr ingen Cpen själv så jag kan inte berätta utifrån egen erfarenhet. Däremot så kan du kanske säga lite mer om vad som händer eller inte händer. T.ex. Hur installerade du Openobex? Efter installation av Openobex, körde du igång irxfer?
Jag installerade openobex och startade irxfer, men penna är fortfarande död... 
//Conny

//Conny
Hmmm konstarerade att detta gällde IR C-Pen och jag har en USB C-Pen kanske inte så konstigt att det inte hände något 

Hej!
Vi har exakt samma C-pen. Har Du verkligen fått igång pennan? Vore ytterligt tacksam för en mer detaljerad redogörelse för hur Du har gåt tillväga. Jag dras fortfarande med problem med att hitta programmet irxfer och hur man kör igång det hela.
M.V.H.
Borodin
Vi har exakt samma C-pen. Har Du verkligen fått igång pennan? Vore ytterligt tacksam för en mer detaljerad redogörelse för hur Du har gåt tillväga. Jag dras fortfarande med problem med att hitta programmet irxfer och hur man kör igång det hela.
M.V.H.
Borodin