Terminalen har slutat öppna sig
Terminalen har slutat öppna sig
Jag har provat aktivera Xinerama igen, funkar bra. Fast jag kan inte längre öppna terminalen. Händer ingenting när jag försöker klicka på ikonen. Har testat både i Gutsy och i Feisty, med samma resultat. Hur fixar jag detta? Och om det inte går att fixa, hur stänger jag i såna fall av Xinerama så att jag kan komma åt terminalen igen(vilken ju faktiskt är väldigt nödvändig i Linux)?
Nybliven nörd!
SV: Terminalen har slutat öppna sig
Nej, ok. Lyckades ta mig in i terminalen och radera det som stod "Xinerama". Nu funkar terminalen igen. Men varför blir det sädar? Vill ju gärna ha Xinerama!
Dessutom struntade jag den här gången att skriva: "Option "TVStandard" "PAL-B"", skrev istället: "option "tvstandard" "pal-b" - funkade ju precis lika bra för att ställa om inställningarna(få färg på tv:n.
Jag som hört att det är så jävla viktigt att skriva versaler och gemener på rätt ställe i Linux, varför gäller inte det helt plötsligt i xorg.conf?
Dessutom struntade jag den här gången att skriva: "Option "TVStandard" "PAL-B"", skrev istället: "option "tvstandard" "pal-b" - funkade ju precis lika bra för att ställa om inställningarna(få färg på tv:n.
Jag som hört att det är så jävla viktigt att skriva versaler och gemener på rätt ställe i Linux, varför gäller inte det helt plötsligt i xorg.conf?
Nybliven nörd!
Compiz ersätter metacity. Men tangentbordsgenvägar bör fungera. Kör jag Emerald i KDE (som ersätter "kwin") så funkar det.
Versaler/germaner vet jag inte när det gäller eller inte. Antar att det blir olika resultat 99.999% av de gånger man provar, men vissa filer har sin egen syntax.
Versaler/germaner vet jag inte när det gäller eller inte. Antar att det blir olika resultat 99.999% av de gånger man provar, men vissa filer har sin egen syntax.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Fattade inte riktigt det där första.Emil.s skrev: Compiz ersätter metacity. Men tangentbordsgenvägar bör fungera. Kör jag Emerald i KDE (som ersätter "kwin") så funkar det.
Versaler/germaner vet jag inte när det gäller eller inte. Antar att det blir olika resultat 99.999% av de gånger man provar, men vissa filer har sin egen syntax.![]()
Och när det gäller så andra så tyckte den som skrev guiden jag utgick ifrån när jag skulle fixa min tv-out helt enkelt att just denna kombination av Versaler/gemener, "Option "TVStandard" "PAL-B"", såg "snyggast" ut, eller vad?

Senast redigerad av 1 mannealm, redigerad totalt 9 gånger.
Nybliven nörd!