Ännu en mediacenter fråga.

FarbrorGud
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Ännu en mediacenter fråga.

Inlägg av FarbrorGud »

Tjena!

Nu är det så att det kanske är lite dumt att skapa en ny tråd men eftersom jag är en sådan buse så gör jag det endå.

Jag ska snart köpa mig en ny dator och har tänkt att köra min nurvarande som en enkel variant av HTPC.

Men jag ska bara i princip spela upp media med den. ingen tv-capture eller sådant tjafs.
Och därför skulle jag vilja ha ett enkelt lättmanövrerat gränssnitt. bara meny dvs. Har kollat in MythTv och LMCE samt elise. dock så värkar dessa program jävligt svår installerade och så vidare. eller har jag fel? Finns det ingen enkelt gränssnitt för ren enkel uppspelning. Lite flashigt sisådär så man mår bra av att flippa genom sin media på datorn.

Det jag helt enkelt söker är nått 1,lätt (prestandamässigt) 2,enkelt 3,driftsäkert

Mvh/ timmy
----
Kapuch
Användarvisningsbild
Chippen

SV: Ännu en mediacenter fråga.

Inlägg av Chippen »

jag har provat installera mythTV och LMCE utan framgång... Har även provat freevo, och misslyckats, dock tror jag att det var jag som var klantig... ska installera det igen ikväll och se om det blir bätte... kan komma med en rapport över om det var smidigt eller ej...
FarbrorGud
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

SV: Ännu en mediacenter fråga.

Inlägg av FarbrorGud »

underbart :)
----
Kapuch
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"