Bästa konserten du vart på?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Bästa konserten du vart på?

Inlägg av gholen »

Vilken konsert är det, den där underbara som fick dig att känna dig som att du lämnade kroppen, och gick helt och hållet in i musiken, när ingenting spelade nån roll längre, och du var ett med musiken?
Viilka låtar har du skrikit bort halsen till, och sedan, hes men lycklig, plågats av blodsmak i halsen?
Ni vet vad jag menar!

För mig, Arvika festivalen detta året, noll7, när VNV-Nation började, och vid avslutet på konserten, kommer dom ut och spelar min favorit, och jag vet inte längre om jag har en kropp, men jag vet att musiken är överallt, i mig, i mina medmänniskor, i jorden och leran, i regnet, i mina kläder, i mina tankar. Allt är tomt, jag gråter av lycka, och halsen och resten av kroppen är bortdomnad. Allt som sker är ett virrvarr av ljus, och ett underbart tillfälle. Då, var jag lycklig!

Berätta om era upplevelser!
Bild
Användarvisningsbild
Prometheus
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

SV: Bästa konserten du vart på?

Inlägg av Prometheus »

Wagners Valkyrian på Göteborgsoperan. Maffigt, underbar musikupplevelse. Fast skrek gjorde jag inte ;)

Metallicas Globen-konsert 99, inte så mycket för konsertens skulle utan för att jag träffade kvinnan som skulle bli min fru straxt efter, och för att farsan blev visiterad av poliser med automatvapen när han körde mig hem (det var natten för Malexandermorden och vi åkte nära Malexander i en likadan bil som rånarna).
/ Mattias från designbilder.se
zoombywoof

Inlägg av zoombywoof »

Svårt att plocka ut 1 enskild, men det får nog bli Faith No More på Lollipop -97. Jag hade även turen att stöta på Billy Gould efter konserten, han var ute och spatserade på festival området, vi tog mod till oss gick fram och grattade honom för en kanon konsert och vi fick en 10 minuters pratstund med honom, jävligt sympatisk och trevlig kille :-)
Otroligt synd att de lade av året efter...
ipx

Inlägg av ipx »

Jag måste då också klämma in med en konsert under Arvika -07. Det var In Flames spelning, och den var helt brutalt bra. Jag var där i tid för att stå längst fram, men att stå där och bli slängd fram och tillbaka gjorde en bara utmattad. ;) Så jag hamnade senare längre bak där det inte var riktigt samma tryck (trycket var VÄLDIGT hårt, det tog mig nästan två låtar att komma bak 20 meter) och där kunde jag stå och rocka loss utan att bli överkörd. :)

Konserten var klockren med fyverkerier för 300.000kr och när "Only for the weak" gick igång hoppade varenda snubbe i publiken. Helt underbart! :)
Can somebody PLEASE think of the children?
Användarvisningsbild
Buggen
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Buggen »

Kanske inte världens bästa spelning, men förmodligen världens bästa band!  :D
http://www.veckans.net/ (video på första sidan)
linux: amd 3800+, 2048mb ddr2, geforce 9500gt 512mb
windowz: intel c2d e8400, 2048mb ddr2, radeon hd3870 512mb
Användarvisningsbild
puppy

Inlägg av puppy »

Ah fasen i mig. Det är svårt att välja ut en som är bäst sådär..
Kraftwerk -04 på arvika ligger ju bra till och det samma gäller Skinny Puppy samma år på samma festival. Men sen var även Thåström i Örebro 06 förbannat bra också.

Gawd... Jag kan inte bestämma. :P ;D
Användarvisningsbild
Xappe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Xappe »

Queens of the Stone Age på münchenbryggeriet, när det nu var...några år sen :)
vanum est vobis ante lucem surgere
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av ThinLizzy »

Live Aid 13/7 1985
distortion

Inlägg av distortion »

ipx skrev: Jag måste då också klämma in med en konsert under Arvika -07. Det var In Flames spelning, och den var helt brutalt bra. Jag var där i tid för att stå längst fram, men att stå där och bli slängd fram och tillbaka gjorde en bara utmattad. ;) Så jag hamnade senare längre bak där det inte var riktigt samma tryck (trycket var VÄLDIGT hårt, det tog mig nästan två låtar att komma bak 20 meter) och där kunde jag stå och rocka loss utan att bli överkörd. :)

Konserten var klockren med fyverkerier för 300.000kr och när "Only for the weak" gick igång hoppade varenda snubbe i publiken. Helt underbart! :)
Lätt bästa, var dock inte framme, utan satt/stod/hoppade bak vid gräset. Var tvungen att spara krafter till Infected's konsert, dock var den inte bättre än In Flames, Only For The Weak bästa låten! :D
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag gillar inte konserter. Men jag har varit på diverse liveframträdanden.
Senast var väl Frond för många år sedan, på den tiden när han inte gjorde komersiell smörja. ;D
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

YES i Scandinavium, Göteborg, 1977 tror jag. Riktiga musiker med otrolig spelglädje framför otrolig musik, stor, luftig, mäktig, vacker.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av HenrikAn »

The Dogs på Palladium i Katrineholm runt 1983. Min första och bästa konsert!
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
CenterN
Kontakt:

Inlägg av CenterN »

Kapten Kermit på musikfestivalen Turbin under Fallens Dagar i Trollhättan i år! De var sjukt bra!

<a class="postlink" href="http://www.kaptenkermit.com">http://www.kaptenkermit.com</a>
Proccesor: Amd Dual Core 4600+ 2,4 ghz
Grafikkort: Geforce 6600 (någonting)
Minne: 2*1024 mb
LJudkort: Creative Auidgy
Bildskärm: iiyama ProLite E1900S
Användarvisningsbild
Bossieman
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Depeche Mode scandinavium 2005 :) Grym!
Sen har vi ju Bruce Springsteen -84 på Ullevi  :o
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
Barre
Kontakt:

Inlägg av Barre »

Bossieman skrev: Sen har vi ju Bruce Springsteen -84 på Ullevi  :o
Den ligger på min topplista också :)

Inlägg av to wonder »

Har tyvärr aldrig upplevt så där bra som trådskaparn tyvärr, började gå rätt sent i livet på konserter, de får faktiskt bli ett gäng från chile (gatumusikanter) på drottningg (sthlm) runt -93.. :)
men som konsert menat får de nog bli  Rolling Stones  stadion  -95 (om jag minns rätt  :) ) för att de va en väldigt skön dag  både före under å efter spelningen.    :)         
Användarvisningsbild
madbear

Inlägg av madbear »

Radioaktiva räker augustibuller -03.
ipx

Inlägg av ipx »

distortion skrev:
ipx skrev: Jag måste då också klämma in med en konsert under Arvika -07. Det var In Flames spelning, och den var helt brutalt bra. Jag var där i tid för att stå längst fram, men att stå där och bli slängd fram och tillbaka gjorde en bara utmattad. ;) Så jag hamnade senare längre bak där det inte var riktigt samma tryck (trycket var VÄLDIGT hårt, det tog mig nästan två låtar att komma bak 20 meter) och där kunde jag stå och rocka loss utan att bli överkörd. :)

Lätt bästa, var dock inte framme, utan satt/stod/hoppade bak vid gräset. Var tvungen att spara krafter till Infected's konsert, dock var den inte bättre än In Flames, Only For The Weak bästa låten! :D
Nice! ;) Jag såg infected senare också (man fick ju nästan kuta fram och tillbaks för att få i sig lite öl) och även om infected var ruggigt bra så var ändå in flames snäppet bättre. ;)
Can somebody PLEASE think of the children?
Användarvisningsbild
madbear

Inlägg av madbear »

Såg nine inch nails igår för andra gången. Tokigt bra!
ElGordo
Kontakt:

Inlägg av ElGordo »

Xappe skrev: Queens of the Stone Age på münchenbryggeriet, när det nu var...några år sen :)
Det var 2002. Riktigt bra konsert. Såg dom sommaren efteråt och då var de strået vassare vad det gäller tight-heten.
Senast redigerad av 1 ElGordo, redigerad totalt 8 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"