Musen fryser

guftoj

Musen fryser

Inlägg av guftoj »

Jag har ett probem som är mycket tråkigt. MUSEN FRYSER !  ??? och jag kann ingenting göra än att
starta om datorn. Provat att ta ut sladden och sätta i den igen men det funkar inte.
Har en Logitech USB mus, som är kopplad direkt i USB sticket, ingen Hub.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Musen fryser

Inlägg av Hund »

Hej och välkommen! :)

Har du prövat en annan USB-port? Och om du kan så pröva den i PS2-port med, alternativt med en annan mus som har PS2 anslutning. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

Hej, kanske en liten gammal tråd, men jag fortsätter.

Jag har en Razer copperhead. och den har funkat perfekt, tills i förrgår. I bland fryser musen, men det släpper efter en sekund. testat i alla 10 usb gångar och i en annan dator. Musen funkar överallt förutom på min dator. Kan det vara något fel i linux eller är det moderkortet/ev kortslutning via I/O brickan?
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Min dator (1 år gammal speldator från komplett.se) började bete sig så här för ca 3 månader sedan.
Eftersom dök problem med grafiken upp, och ibland slocknade bilden.

Det visade sig vara mitt nätaggregat från Hiper som gjorde sina dödsryckningar.
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

jo, jag har funderat på det också, men att musen skulle göra "döds ryck", jaja, får kolla med min mätare helt enkelt.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Tompalaz skrev: jo, jag har funderat på det också, men att musen skulle göra "döds ryck", jaja, får kolla med min mätare helt enkelt.
Nja, det är väl helt enkelt så att musen tappar kontakten med moderkortet då och då när strömmen dalar... inte att musen i sig har något fel.
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

upnorth skrev:
Tompalaz skrev: jo, jag har funderat på det också, men att musen skulle göra "döds ryck", jaja, får kolla med min mätare helt enkelt.
Nja, det är väl helt enkelt så att musen tappar kontakten med moderkortet då och då när strömmen dalar... inte att musen i sig har något fel.
det jag menade är väl att det är konstigt att just musen tappar kontakten då spänningen inte ligger på, alla andra enheter funkar bra. ska ändå kolla med min mätare
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Tompalaz skrev:
upnorth skrev:
det jag menade är väl att det är konstigt att just musen tappar kontakten då spänningen inte ligger på, alla andra enheter funkar bra. ska ändå kolla med min mätare
Tja, jag upplevde exakt samma sak, blev rätt paff jag också ;)
Jag är kass på ellära och hårdvara rent allmänt men tydligen så kan ett risigt nätaggregat få den effekten.
Mosk

Inlägg av Mosk »

Precis så är det med mitt med. Men jag drar ut och håller på tills det börjar connecta. Tar 1-2 min så funkar det. Men det skulle vara skönt och få det fixat. :-)
Användarvisningsbild
Iceron
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av Iceron »

Har aldrig vart med om det i Gnu/Linux, men i windows. då räkte det med att dra ut den å sedan sätta i den igen :)

Annars kan du väll ge den en filt eller en kopp var choklad :D

(Förlåt! var tvungen ;D)
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

jag vet visserligen att datorer kan spöka av ett kasst nätagg, men att det är musen det går ut över är lustigt, den drar rätt lite. jag menar, risiga nätagg brukar ju drabba  hårddiskar, grafikkort, lite mer av dom tyngre sakerna. å andra sidan så kan det ju vara spänningen som inte håller. får kika på det.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"