Skicka filer med gaim

maxziman

Skicka filer med gaim

Inlägg av maxziman »

Hej!

Jag bara undrar om det går att skicka filer till en msn-användare (med windows) med hjälp av gaim?
Hur i så fall?

Tack för all möjlig hjälp!
ElGordo
Kontakt:

SV: Skicka filer med gaim

Inlägg av ElGordo »

Jag har Pidgin tidigare hette Gaim. Vet inte om det skiljer sig åt men jag högerklickar på den kontakten jag vill skicka till och väljer "skicka fil".
koch
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av koch »

maxziman skrev: Hej!

Jag bara undrar om det går att skicka filer till en msn-användare (med windows) med hjälp av gaim?
Hur i så fall?

Tack för all möjlig hjälp!
Ja det funkar, jag har Pidgin nu använde Gaim innan. Bara dra filen och släpp den i konversationen eller gå in på Arkiv eller något och välj skicka fil :)
Ratski

Inlägg av Ratski »

Tyvärr går det sinnes långsamt av ngn anledning. Har ööpnat porten vid routern, men inget lycka. kommer max upp i 5 vid överföringar både upp och ned!

vilken port använder pidgin? alternativt msn? som man måste öppna som standard, har ändrat så mycket nu så jag har glömt tappat bort det från minnet.

Eller kan det vara ngt annat än brandväggen... har testat med andra datorer och det fungerar lika dåligt där.
koch
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av koch »

Ratski skrev: Tyvärr går det sinnes långsamt av ngn anledning. Har ööpnat porten vid routern, men inget lycka. kommer max upp i 5 vid överföringar både upp och ned!

vilken port använder pidgin? alternativt msn? som man måste öppna som standard, har ändrat så mycket nu så jag har glömt tappat bort det från minnet.

Eller kan det vara ngt annat än brandväggen... har testat med andra datorer och det fungerar lika dåligt där.
Mitt är också segt. Jag har för mig att det är Gaim protokollet som är segt :-\ Men om du vill överföra filer snabbt mellan dina polare (mindre än 30MB) kan du ladda upp dem här: http://www.speedyshare.com
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

eller på http://www.rapidshare.com  max 100 mb
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av zenbios »

Ratski skrev: Tyvärr går det sinnes långsamt av ngn anledning. Har ööpnat porten vid routern, men inget lycka. kommer max upp i 5 vid överföringar både upp och ned!
gaim/pidgin stödjer inte MSN protokollet full ut, o skickar du till eller från någon
som sitter med msn messenger så skickas filerna över msn:s server.
enda klient som jag vet stödjer p2p överföring är amsn.
Bild
Ratski

Inlägg av Ratski »

Ja har flr mig att jag läste detta på ngn sida också!
men har testat amsn och fastnar inte alls för det..
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"