Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/ccsm", line 70, in UpdateVisibleSettings
changed = context.ProcessEvents()
AttributeError: 'compizconfig.Context' object has no attribute 'ProcessEvents'
Initializing core options...done
File "/usr/bin/ccsm", line 2787, in ShowPlugin
pluginPage = PluginPage(select, self)
File "/usr/bin/ccsm", line 1846, in __init__
self.ActionPage = ActionPage(plugin)
File "/usr/bin/ccsm", line 1485, in __init__
self.UpdateTreeView()
File "/usr/bin/ccsm", line 1493, in UpdateTreeView
self.DoGroups(self.Plugin.Groups, None, self.Plugin.Name)
File "/usr/bin/ccsm", line 1537, in DoGroups
edgeButton = setting.Value[4]
IndexError: list index out of range
Detta får jag upp när jag försöker gå in på "General Settings". Vad göra? Vänta på bättre tider eller?
File "/usr/bin/ccsm", line 70, in UpdateVisibleSettings
changed = context.ProcessEvents()
AttributeError: 'compizconfig.Context' object has no attribute 'ProcessEvents'
Initializing core options...done
File "/usr/bin/ccsm", line 2787, in ShowPlugin
pluginPage = PluginPage(select, self)
File "/usr/bin/ccsm", line 1846, in __init__
self.ActionPage = ActionPage(plugin)
File "/usr/bin/ccsm", line 1485, in __init__
self.UpdateTreeView()
File "/usr/bin/ccsm", line 1493, in UpdateTreeView
self.DoGroups(self.Plugin.Groups, None, self.Plugin.Name)
File "/usr/bin/ccsm", line 1537, in DoGroups
edgeButton = setting.Value[4]
IndexError: list index out of range
Detta får jag upp när jag försöker gå in på "General Settings". Vad göra? Vänta på bättre tider eller?
Verkar så.
Vilken version kör du?
Själv så har jag inte ens "General settings" när jag kör med Svenska översättningen. Eller jag kan då inte hitta något liknande.
Måste starta med "LANG="C" ccsm".
Det här var en het tråd Är tyvärr alldeles för trött för att läsa allt så jag ber om ursäkt ifall denna frågan ställts tidigare:
Jag skulle vilja installera Compiz Fusion men jag undrar bara om man ska göra backup på några filer ifall det skulle bugga som f*n. Vill helst inte formatera om datorn
Ska sova nu XD Läser svar imorrn (om det kommer svar )
Seth skrev:
Någon mer som fått problem med uppdateringen som kom i natt?
Efter uppdateringen så fungerar ingenting längre. Får inga felmeddelanden utan det har bara lagt av.
Jag har inga problem alls iaf.
koch skrev:
Det här var en het tråd Är tyvärr alldeles för trött för att läsa allt så jag ber om ursäkt ifall denna frågan ställts tidigare:
Jag skulle vilja installera Compiz Fusion men jag undrar bara om man ska göra backup på några filer ifall det skulle bugga som f*n. Vill helst inte formatera om datorn
Så länge som du gör det man ska är det ingen fara. Skulle det mot förmodan bugga och fela allt för mkt för dig är det bara att avinstallera det.
koch skrev:
Så länge som du gör det man ska är det ingen fara. Skulle det mot förmodan bugga och fela allt för mkt för dig är det bara att avinstallera det.
Hmm, jag fick igång Compiz Fusion men så fort jag försöker ändra något eller bara ändra en systeminställning (ex aktivera/avaktivera systemljud) hänger datorn sig och så måste jag starta om datorn
guvvan skrev:
Nu har jag formaterat om 3ggr idag efter att jag installerat allt så funkar inte emerald på något sätt. sen när man startar om så står det något med att det inte finns någon X-server.
När du fått den att fungera kan du fundera på Compiz Fusion...
visste inte att man måste installera beryl först, jag har följt både den svenska och den engelska guiden du postade innan plun men får inte det till att fungera, ska testa att installera beryl och se vad som händer
Nu behöver jag hjälp. Har installerat beryl, compiz fusion, emerald och allt annat jag läst och hört man ska installera. Jag fick det till att fungera ett tag efter det att jag installerat det (beryl > compiz fusion > emerald) men helt plöstligt ville det inte starta när jag skrev:
det stod bara [1] 6056 och sen hängde datorn sig. Sen fick jag tips av Hund att jag skulle installera GIT enligt de länkarna Plun postat någonstans. Men det fungerade inte alls. Är inte helt säker på att jag fick det rätt installerat :/
Någon som kan förklara hur jag ska ta bort allt jag installerat och hur jag ska installera för att det ska funka. Jag har ett Nvidia GeForce 7300 GS om det är till någon hjälp.