Hej!
Många saker kan man göra i schemalägga och göra i terminalen, men vissa saker verkar enklare om man bara skulle kunna ha en stor inspelningsknapp och sedan kunna skapa sin egna grafiska makron. T.e.x. Öppna upp den sidan i Firefox och fyll i de där fälten med lösenord och användarnamn, om det är någon skillnad på sidan jämfört med sist gång, gå till sms.se, logga in och skicka ett sms till det nummret.
Är det någon som har hört talas om något sådant program? (Nästan som makrona man kunde spela in i M$ Office 97 fast mer för hela systemet)
Globalt makroprogram eller grafiskt skriptprogram?
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Globalt makroprogram eller grafiskt skriptprogram?
Jag har inte använt det själv men kanske xmacro?
- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ja... det verkar intressant. Enda problemet är att så fort jag startar xmacrorec så börjar musen röra på sig som bara den! Den håller sig inom ett 10x10 pixlar stort område men vibrerar bara fram och tillbaka och är omöjlig att styra. Kan det vara för att jag har igång Beryl samtidigt? Är det någon som har ett liknande problem?
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ja, om du orkar, testa gärna med Beryl avstängt. 

- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Jag testade, men det är något som verkar fungera väldigt illa oavsett om jag ha på Beryl eller ej. Musen bara vibrerar och om jag skriver in "Test" så uppfattas det som "TTTTeeeTTeeeTTssseeeTTsseettsstteetttttttttt" Men det verkar vara ett bra program annars.
Jag sprang över den här länken: http://www.webservertalk.com/archive235-2005-7-1143370.html
och det verkar ju riktigt intressant. Ta fram rätt fönster med wmctrl och sedan utföra makrot med xmacro. Synd bara att Xmacro verkar fungera såpass dåligt. Någon som har liknande erfarenheter/vet hur man blir av med dem/känner till något annat program?
Jag sprang över den här länken: http://www.webservertalk.com/archive235-2005-7-1143370.html
och det verkar ju riktigt intressant. Ta fram rätt fönster med wmctrl och sedan utföra makrot med xmacro. Synd bara att Xmacro verkar fungera såpass dåligt. Någon som har liknande erfarenheter/vet hur man blir av med dem/känner till något annat program?