Jag vet att mitt val av rubrik är provocerande, och jag hoppas att ni kan ha översende med det.
Min avsikt är trots allt att väcka er ubunuanvändares uppmärksamhet

Men Frågan är vilken nytta har jag av ubuntu? Min sits är att jag har dyslexi, och krast set,
så var min minimala erfraenhet av Ubuntu dålig när det just handlar om hjälp med att stava texter korekt.
När till och med Word spöar oppenoffice i stavning, angående gramatiska uppbygnade är det dessväre inte ens någon kamp mellan dem. Och då anser jag inte att word är det bästa rättstavningsprogramet.
Jag ska dock inte bara komma med klagåmål utan även dela med mig av de kunskaper som jag har, det fins en del program för oss med dyslexi eller andra funktionshinder som inte är så dumma.
Som uppläsning av text, eller diverse rättstavninsg programm. Som det svenska � stava rätt 3.0� eller dess motsvarande på engelska � spell rigth� haken är att dessa kostar 600 och 1000Kr.
Och de är budna till word. Så ska man köra helt lagligt så är man uppe i en midnre förmögenhet vädligt snabt.
Där hade jag hoppas att det redan finns dylika program inom ubuntu eller linuxvärlden för dend elen. Alt att några programmerare och språkvetare skulle förbarma sig över oss,
kortfattat varje ledtråd som kan kan få mig närmare ett program som kan hjälpa till med rättstavningen både på Svenska och Engelska tas tacksamt mot!