Ett par frågor
-
SV: Ett par frågor
Jag vet det. Men eftersom NTFS filsystemet för linux e nytt så tänkte jag att det kan kanske finnas kompabilitetsproblem som me allt annat nytt?
Jag har kört det i nästan 9 månader utan problem. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
vabra
då vet jag , får ta reda på vart man får tag i programmen sen har ju inte linux ännu.
*OFF TOPIC*
tänkte ta och fixa mitt linux imon när polarn ändå ska formatera om datorn här hemma så gör jag det och installerar linux på en frisk dator.. För de funkar inte alls nu, kanske inte fungerar nå bättre efter formateringen har "tty" erroret.
*EDIT*
Another question den lyder så hära: alla spel funkar ju inte till linux om man inte andvänder wine eller liknande (får jag säga program) program, men om jag tex tar bort windows kör enbart på linux finns de nått sätt för mig att kunna köra spel som funkar till windows ändå? För som jag har förstått de så funkar bara wine om man har windows installerat också.

*OFF TOPIC*
tänkte ta och fixa mitt linux imon när polarn ändå ska formatera om datorn här hemma så gör jag det och installerar linux på en frisk dator.. För de funkar inte alls nu, kanske inte fungerar nå bättre efter formateringen har "tty" erroret.
*EDIT*
Another question den lyder så hära: alla spel funkar ju inte till linux om man inte andvänder wine eller liknande (får jag säga program) program, men om jag tex tar bort windows kör enbart på linux finns de nått sätt för mig att kunna köra spel som funkar till windows ändå? För som jag har förstått de så funkar bara wine om man har windows installerat också.
Senast redigerad av 1 jJeppe, redigerad totalt 1 gånger.
OS: fortfarande Windows har inte fått igånf mitt linux. finns en topic om det
CPU: AMD 64 x2 3500+
grafik: Asus Geforce 8600 Gts 256 mb
Minne: 1,5 gb DDR
Många spel och program kan köras via Wine och/eller Cedega, men inte alla.
Så kolla att de du vill använda fungerar.
Du behöver inte Windows installerat för att köra Wine eller Cedega. Det som är poängen me det hela, du ska inte behöva Windows.

Du behöver inte Windows installerat för att köra Wine eller Cedega. Det som är poängen me det hela, du ska inte behöva Windows.
gud vad glad jag blirHund skrev: Många spel och program kan köras via Wine och/eller Cedega, men inte alla.

OS: fortfarande Windows har inte fått igånf mitt linux. finns en topic om det
-
Var finns denna lista på spel som är kompatibla me wine och cadega?
-
Tack, tack och tack
En SISTA fråga... måste gå alla på nerverna snart
Alla cadega spel fungerar bra i nätverk om man vill spela med vänner?
En SISTA fråga... måste gå alla på nerverna snart

Alla cadega spel fungerar bra i nätverk om man vill spela med vänner?
Senast redigerad av 1 nightboy42, redigerad totalt 1 gånger.
-
Cadega verkar vara det som e stabilast och stödjer flest spel! Och stödjer fler o fler hela tiden! Och stödjer bättre o bättre hårdvara och inställningar såsom AA, o.s.v.
-
Okej! Skulle installera Ubuntu 7.04 och skulle välja vilket filsystem och NTFS-3g fanns inte... Enligt vissa skulle det finnas. Vad gör jag nu? Väljer 3..ngt?
Ext3 eller ResiserFS är det mest populära valen.nightboy42 skrev: Okej! Skulle installera Ubuntu 7.04 och skulle välja vilket filsystem och NTFS-3g fanns inte... Enligt vissa skulle det finnas. Vad gör jag nu? Väljer 3..ngt?
NTFS-3G ger dig skriv- och lässtöd för Windows filsystem NTFS, det kan inte användas på din systemdisk.

-
Hur och varför? Hur får jag då NTFS-3g då?