zero gravity: Så fungerar alla partier. Medlemmarna väljer parti efter den "pariidé" de tycker verkar bäst. Sen röstar medlemmarna om vilken linje partiet ska driva.
Jag borde starta ett parti. Det finns inget riktigt högerparti, ett parti som står för
äkta liberalism. Socialliberlalism i all ära, men socialliberaler är beroende av skatter och menar man då, vilket jag gör, att skatt är stöld, så är socialliberalism inte längre ett alternativ. Även en del nyliberaler förespråkar skatter för att finansiera rättsväsendet, men jag menar att rättsväsendet ska drivas med vinst. Brottslingarna ska betala för att de brutit mot lagen, för hade de inte gjort det hade vi inte behövt något rättsväsende, så det är ganska logiskt. Liberalismens grundtanke är att man får göra vad man vill, så länge man inte kränker någon annans frihet. Man kränker andra människors frihet genom att kräva dem på deras tillgångar och det är precis vad man gör när man tvingar dem att betala skatt. Jag har egentligen inget emot skatter, så länge de är frivilliga, men idag finns inga sådana skatter, utan alla är påtvingade.
De som kallar sverige demokraterna med flera för högerextremister är helt fel ute. Jag är en högerextremist, vilket bland annat innebär:
- Inga påtvingade skatter (vill folk betala till staten, ska vi inte hindra dem, men vi ska inte tvinga dem)
- Fri invandring/utvandring
- Fri handel
- Statens enda uppgift är att bibehålla demokrati och rättssäkerhet
Detta skulle jag vilja påstå ligger ganska/väldigt långt ifrån det media kallar för högerextremism (av någon anledning har media blandat ihop högerextremism med främlingsfientlighet). Kanske borde jag döpa partiet till
Högerextremisterna bara för att folk ska förstå vad
äkta högerextremism innebär.
Jag kommer definitivt inte ställa upp i detta valet, men om fyra år kanske, så om det är någon som redan nu vet att de kommer att rösta på mig så är det bara att säga till, så kan vi börja med insamlingen av de 1500 namnunderskrifter som behövs för att registrera ett parti.
Bara så ni vet, så skulle jag vara diktator i mitt parti. Jag skulle absolut inte köra den modellen som zero gravity förespråkar. Bara så att ni inte får några falska förhoppningar.
Har jag sagt något dumt är det bara på grund av att jag egentligen borde sova nu.