går inte att scrolla förbi reklam.
- Dimi
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
går inte att scrolla förbi reklam.
Jag har ett problem med firefox.
När jag till exempel läser bland rubrikerna på aftonbladets hemsida och går nedåt på sidan. Då stannar scrollningen varje gång jag kommer fram till en reklam bild/animation, lösningen är då att ställa pekaren utanför bilden. Hur gör man för att bli av med detta otyg?
När jag till exempel läser bland rubrikerna på aftonbladets hemsida och går nedåt på sidan. Då stannar scrollningen varje gång jag kommer fram till en reklam bild/animation, lösningen är då att ställa pekaren utanför bilden. Hur gör man för att bli av med detta otyg?
SV: går inte att scrolla förbi reklam.
Många reklamer "vecklar ut sig" över resten av webbsidan, men det brukar finnas ett litet kryss att klicka på som stänger ner den...IDG.se har haft sådana iallafall, MYCKET störande.Dimi skrev: Jag har ett problem med firefox.
Om det inte är det det beror på så är jag rätt rådlös

- Dimi
Mhm, alltså nee. Ingen reklam vecklar ut sig. Den bara fryser scrollningen.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Finns det reklam på aftonbladet.se? 
Med tillägget Adblock plus till foxen så slipper man alla reklamproblem.

Med tillägget Adblock plus till foxen så slipper man alla reklamproblem.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Dimi
Jo jag använder adblock. Men ibland får man ändå upp reklam som man inte har blockerat. Men det är i regel så lite att det inte stör, under förutsättning att man kan scrolla förbi reklamen dvs. Därför skulle jag vilja att det man kunde scrolla förbi utan undan manövrar.
- danno
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Det som inte går att scrolla har jag för mig är Flashanimationer, ytterst irriterande.
Jag blockar sådant med *.swf i AdBlockfilter.
Det skall även finnas en särskild flashblock.
Om du lägger in *.swf i ditt filter, kommer du tillexempel inte att kunna se Youtube,
och sidor som bara består av flash.
Dock tycker jag personligen att de mycket få gånger jag verkligen vill se flash, så kan jag stänga av filtret just då.
Jag blockar sådant med *.swf i AdBlockfilter.
Det skall även finnas en särskild flashblock.
Om du lägger in *.swf i ditt filter, kommer du tillexempel inte att kunna se Youtube,
och sidor som bara består av flash.
Dock tycker jag personligen att de mycket få gånger jag verkligen vill se flash, så kan jag stänga av filtret just då.
- Dimi
ok det var ett bra tips. Tackar
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det går också att prenumerar på filter i Adblock plus, då behöver man nästan aldrig blockera annonser själv, nästan allt försvinner ändå. Jag prenumererar på Easylist.Dimi skrev: Jo jag använder adblock. Men ibland får man ändå upp reklam som man inte har blockerat. Men det är i regel så lite att det inte stör, under förutsättning att man kan scrolla förbi reklamen dvs. Därför skulle jag vilja att det man kunde scrolla förbi utan undan manövrar.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Dimi
Easylist var det ja. Ser mycket bra ut för än så länge.vulfgar skrev: Det går också att prenumerar på filter i Adblock plus, då behöver man nästan aldrig blockera annonser själv, nästan allt försvinner ändå. Jag prenumererar på Easylist.