Jag har nu både ubunut och debian installerat och skulle vilja komma åt de teman och bakrunder som finns i debian, för att installera dem på ubuntu. Hur gör jag det? Jag skulle vilja ha Nuvola, som finns i Debian, i ubuntu. Jag hittar villerligen det i usr/share/themes på debianpartitionen, men jag kan ändå inte istallera det - fattar inte riktigt vad jag ska göra. Ser bara massa olika filer och mappar(typ metacity.., gtk-1 osv..)
Skulle även vilja komma åt de skrivbordsbakgrunder som finns i debian genom ubuntu. Har provat att söka, fast jag hittar dem ej. Någon som vet var de ligger? Skulle vilja har "gnome-curves" som bakgrund.
Ps. jag hittar varken temat nuvola eller bakgrunden "gnome-kurvor" någon stans på nätet(sokt på google, debian-art osv)
Importera tema och skrivbordbakgrund från Debian till Ubuntu
Importera tema och skrivbordbakgrund från Debian till Ubuntu
Nybliven nörd!
- Daniel Nylander
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
SV: Importera tema och skrivbordbakgrund från Debian till Ubuntu
Nuvola kommer från paketet gnome-themes-extra som inte verkar finnas längre.
Ta en titt på gnome-look.org eller art.gnome.org för att leta efter liknande teman.
Ta en titt på gnome-look.org eller art.gnome.org för att leta efter liknande teman.
--
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
Verkar inte finnas någonstans på gnome-look osv.
Men det finns ju i alla fall kvar i Debian. Jag kommer ju åt hela Debianpartitionen från ubuntu, så då måste det väl gå att använda det temat i Ubuntu? Frågan är bara hur man gör?
Men det finns ju i alla fall kvar i Debian. Jag kommer ju åt hela Debianpartitionen från ubuntu, så då måste det väl gå att använda det temat i Ubuntu? Frågan är bara hur man gör?
Nybliven nörd!
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
borde inte sudo cp -r /sökvägtilldebianusrsharethemes/nuvola /sökvägtillubuntuusrsharethemes/ och starta om gnome fungera?
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
Tack, jag hittade det tillslut. Felet när jag sökte efter GNOME-curves var att jag inte använde stora bokstäver....
Bakgrunden som jag ville ha var enkel att installera. Men jag vet inte hur jag ska bete mig för att välja Nuvola. Hur får jag inte det temat i temainstallningarmenyn?
Bakgrunden som jag ville ha var enkel att installera. Men jag vet inte hur jag ska bete mig för att välja Nuvola. Hur får jag inte det temat i temainstallningarmenyn?
Nybliven nörd!