Gå med i amnesty och se vad de gör!koch skrev: Kan man inte skapa en petition och få en massa underskrifter där alla går emot Microsoft när de gör såhär?
Skicka länkar som slutar på .info i MSN
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: Skicka länkar som slutar på .info i MSN
More Mekaniserad at http://blippe.se.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Hur gör jag det?Mekaniserad Apelsin skrev:Gå med i amnesty och se vad de gör!koch skrev: Kan man inte skapa en petition och få en massa underskrifter där alla går emot Microsoft när de gör såhär?

Börja här: http://www.amnesty.se/koch skrev:Hur gör jag det?Mekaniserad Apelsin skrev:Gå med i amnesty och se vad de gör!koch skrev: Kan man inte skapa en petition och få en massa underskrifter där alla går emot Microsoft när de gör såhär?![]()

-
- Kontakt:
Hittade en intressant petition på internet, blev så j*vla förbannad. Skapade en ny tråd, läs här: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,13779.0.html
Du kan koppla samman ditt MSN-konto med ditt Jabber konto. Så du använder fortfarande MSN och svaret är givet..koch skrev: Om jag bytar till Jabber kan jag då snacka med mina polare som fortfarande använder msn eller loggas det då också?

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Kontakt:
Men jag använder mitt gmail konto på msn, så om jag använder det på jabber kommer det ändå loggas om jag skriver till mina polare som dock har msn?Hund skrev:Du kan koppla samman ditt MSN-konto med ditt Jabber konto. Så du använder fortfarande MSN och svaret är givet..koch skrev: Om jag bytar till Jabber kan jag då snacka med mina polare som fortfarande använder msn eller loggas det då också?![]()
Om du väljer att koppla samman kontot med MSN. Men inge jag rekomenderar. Kör separata konton du.
Sedan kan du använda dig av jabber.se ist, för när jag hade min gmail-adress märkte jag att loggarna sparades på mitt gmail-konto hos Google.
Sedan kan du använda dig av jabber.se ist, för när jag hade min gmail-adress märkte jag att loggarna sparades på mitt gmail-konto hos Google.
-
- Kontakt:
aha :SHund skrev: Om du väljer att koppla samman kontot med MSN. Men inge jag rekomenderar. Kör separata konton du.
Det här är ju läskigt!
Inte fan ska nån nisse på microsoft se vad jag sitter och skriver! Ska börja stödja jabber till 90% nu (har ju synd nog alla kontakter på MSN och vissa är för lata/inkompetenta för att byta).

JABBER: MasterExploder@jabber.se
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jag lägger ner MSN inom en snar framtid. ICQ och jabber får det bli helt för mig nu. Kan omöjligt låta det här gå förbi ostraffat.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
-
- Kontakt:
Samma här, det är inte ens lönt att försöka få över mina polare till Jabber eller något annat. De är 100% MSN lamersddevil skrev: Det här är ju läskigt!Inte fan ska nån nisse på microsoft se vad jag sitter och skriver! Ska börja stödja jabber till 90% nu (har ju synd nog alla kontakter på MSN och vissa är för lata/inkompetenta för att byta).

Jag struntat också i msn frånåmed nu...... sjukt att MS får göra såhär! och sånthär ska inte stödjas!
För er som använder Jabber så uppdaterade jag min gamla tråd om det: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,6325.0.html
Lade till ett par saker: Webbchat, klienter och jabber via mobilen.
Kan komma till nytta för att viga nya.
Lade till ett par saker: Webbchat, klienter och jabber via mobilen.
Kan komma till nytta för att viga nya.

Tackar!.....vilken server ska man köra på? Verkar vara fullt med alternativ....
spelar det någon roll? Kan jag chatta med användare på andra servrar?
Jag lade till en sista punkt.Galgalid skrev: Tackar!.....vilken server ska man köra på? Verkar vara fullt med alternativ....

tackar! Sista hindret löst för min del 

- Victor
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Tyvärr är det ju svårt att övergå till ngt annat då alla ens kompisar sitter med msn.. Men man kanske kan kryptera trafiken på ngt sätt? Tror ni det finns ngt plugin eller fulhack som gör att trafiken krypteras? både till den riktiga msn messenger (eller live vad den nu heter) och till pidgin..
Fast att bojkotta känns riktigt nära..
edit: hittade en länk på almighty google: http://www.secway.fr/us/products/simplite_msn/index.php kanske ngt att ha till Msn messenger?
edit: hittade en länk på almighty google: http://www.secway.fr/us/products/simplite_msn/index.php kanske ngt att ha till Msn messenger?
Senast redigerad av 1 Victor, redigerad totalt 30 gånger.
// So long, and thank you for all the fish
"Your Ubuntu User number is # 10448"
"Your Ubuntu User number is # 10448"
Med bra argument kan du få de flesta att gå över (förhoppningsvis).Victor skrev: Tyvärr är det ju svårt att övergå till ngt annat då alla ens kompisar sitter med msn.. Men man kanske kan kryptera trafiken på ngt sätt? Tror ni det finns ngt plugin eller fulhack som gör att trafiken krypteras? både till den riktiga msn messenger (eller live vad den nu heter) och till pidgin..

Jag har ställt ett ultimatum till mina vänner: Jag kommer att lämna MSN HELT, så för fortsatt kontakt får ni glatt skaffa Jabber.
Det går smått trögt men jag tror inte dom flesta riktigt förstår allvaret.
Way to go doggie! Jag är helt inne på samma linje. Får se hur det går, i univeristet har jag ingen möjlighet att köra jabber ännu, men man kanske kan påverka där oxå.
Tillsammans.
Ja, har datortidningarna kontaktats?