Engelsk Linuxtidning med Ubuntudvd

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Simon
Kontakt:

Inlägg av Simon »

Senaste numret av Linux Format, en engelsk (engelsk som i Storbrittanien) tidning har en stor Ubuntu-special, som utöver det intressanta innehållet, med artiklar, guider, intervjuer av bland annat Mark och massa annat gott och blandat, även innehåller en megadvd med en ~3GB stor upplaga av Ubuntu, Kubuntu och Xubuntu och alternativ-ison, och bör även ha extra förråd för paket, perfekt för polaren i Lappland som fortfarande sitter och tuggar på 56.6k eller den som bara vill ha en mysig liten pressad skiva att gosa med. Tidningen publicerade dessutom en "ultimal nybörjarguide" till just Ubuntu, ett specialnummer som man kan köpa löst (okej, jag ska inte svära på att det var just den här tidningen som publicerade den eftersom jag inte köpte den, men om det inte var dem så var det en närliggande tidning, typ Linux Journal). Jag skulle gissa att om man kan hitta en välsorterad tidningshandel så lär de ha båda dessa, och de borde vara billigare hemma i Svea (här går de lös på ~150SEK / nummer).

Deras hemsida ser lite småsunkig ut, men tidningen är välgjord och alltid intressant att läsa och har räddat både en och två och tre flygresor över Atlanten för mig.
Okänd

Inlägg av Okänd »

-Ändrade trådnamnet för jag tyckte att det inte passade alla.-

Inte dåligt med Ubuntudvd till. Är guiden i en extra tidning utöver den vanliga upplagan?
Okänd

Inlägg av Okänd »

Inbakad mitt i tidningen om jag minns rätt. Jag tyckte att mer info fanns på olika forums ;) men dvd för en som har icke-bredband är väl värd en del.

För folk med bredvand finns DVDn att ladda ner här också men är inte säker ifall innehållet är samma som Linux Format.
Simon
Kontakt:

Inlägg av Simon »

Ehm, om vi kunde ha ett forum som hette skitsnack så ser jag inget fel i trådnamnet, det var menat som ett humoristiskt namn, men visst, om det var så opassande...
Användarvisningsbild
Retardedpope

Inlägg av Retardedpope »

Beautifoe: Det var ett väldigt konstigt trådnamn du valde, som dessutom inte sa något om innehållet...
__filip_

Inlägg av __filip_ »

Inlägget redigerat på grund av opassande innehåll. /nahoj
Simon
Kontakt:

Inlägg av Simon »

Som sagt, det var tänkt som ett humoristiskt trådnamn, och jag anser inte att man i ett "Off-topic"-forum behöver strikta regler för trådnamn, då man trots allt ska kunna diskutera vad som helst, på vilket sätt man vill. Det kan vara en rekomendation, men det är ju ganska löjligt att man inte kan uttrycka sig mer eller mindre som man vill, inom de generella reglerna, i ett forum som detta.

I slutänden spelar det ingen större roll, tidningen var intressant, är ett bra tips, och jag antar att våra åsikter om hur man moderar forum skiljer sig.

Sebastean, eftersom jag glömde besvara din fråga, tidningen innehåller ett par småguider och artiklar, sedan finns det ytterligare en stor nybörjarguide ute just nu, jag har för mig den har dist-skivor också.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Beautifoe: Det är min förhoppning att man ska få uttrycka i stort sett vad man vill i enlighet med reglerna, men regel nr2 "god ton" begränsar hur vi som användare uttrycker detta. God ton uppfattas olika av olika användare och jag ser som min uppgift som moderator att så många av användarna som möjligt ska uppfatta det som skrivs som god ton.

Sedan borde inte diskussionen vara så viktig eftersom trådnamnet inte innehöll något budskap (?) och som Retardedpope skriver inte heller speglade innehållet i tråden.. ;)

Hur som helst, tack Beautifoe för tidningstipset, men för de ca 120 kr st vet jag inte ens om jag vågar titta åt tidningarnas håll med tanke på min magra studentbudget ;) Linux Journal finns dock som tur är på bibblan. Varför finns det förresten ingen Linuxtidning på Svenska? Nä det startar jag en ny tråd för..
Användarvisningsbild
XeonMasta
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av XeonMasta »

Jag köppte den tidningen. och den var ganska bra för nybörjare.

jag fick 3 skivor och enm helt ubuntu tidning. massor med tillbehör. och skolor.

sen fick man en affich. jag e nöjd.:cool:
”Abake babonani bayophine babonani phuti”
”those of us who have truly seen each other will surely see each other again”
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"