Den elaka koden blir bara värre och värre.

Nu har det pågått ganska länge, de mest aggressiva MSN malwaren startade med LiacatHund skrev: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 30,00.html
Den elaka koden blir bara värre och värre.![]()
Jo men nu klickar vissa på allt som rör på sig... det är därför det kallas "Social Engineering"..toxic76 skrev: Jag mins förut att msn kunde få hela datorn att krascha om någon skickade en massa vibbar.
Kanske är det så att viruset spammar så agressivt att msn säckar ihop hela datorn..
Två gånger så har jag råkat ut för att jag har fått meddelanden från kontakter som
direkt kan kopplas till virus. Hade dock ubuntu installerat och klickade aldrig på några länkar
det var så uppenbart att det rörde sig om virus. Folk är bra godtrogna
Datorn på bilden är en Mac, Och webbläsaren den kör är Safari. Så den kör nog OSX.Kerath skrev: Jamen jag menar "(Datorn på bilden är inte den som kraschade)"!![]()
Hur i hela friden kan du urskilja sådan detaljer?Smygis skrev:
Datorn på bilden är en Mac, Och webbläsaren den kör är Safari. Så den kör nog OSX.
xD
Syns tydligt genom den mörkgråa menyn i överkanten.vulfgar skrev:Hur i hela friden kan du urskilja sådan detaljer?Smygis skrev:
Datorn på bilden är en Mac, Och webbläsaren den kör är Safari. Så den kör nog OSX.
xD
Bilden är ju så liten...
![]()
Aha...Emil.s skrev:Syns tydligt genom den mörkgråa menyn i överkanten.vulfgar skrev:Hur i hela friden kan du urskilja sådan detaljer?Smygis skrev:
xD
Bilden är ju så liten...
![]()
![]()
![]()
De allra flesta mailadresserna samlas numera upp via infekterade burkars adressböcker...to wonder skrev:
Hur söker programmen upp alla adresser egentligen?..Genon Thunderbird mail kommer de en hel del skräp igenom, med länkar såklart.. men när redan länken är där i "ens" mail "låda" så är de väl redan problem eller ?
![]()
Alla sökmotorer, Google, MSN Live, Yahoo, osv osv har "digitala sökrobotar" som söker igenom hela Internet.to wonder skrev: ok !.. Så de är på den vägen då.
Hur kan goggle snappa upp allt som skrivs ?.. Finns det "bevakare" på forum å andra sidor som skickar ut till "goggle" om vad som skall synas ?...![]()
scrav skrev: Förlåt mig killar som har mac, men det är ju en designad tjejdator![]()
Sämre? nej nej. Jag ser den själv som en dator det lagts mycket design på. Sen av min egna tågåkarstudie jag gjort så har jag kom jag fram till att ungefär 70% av tjejerna som hade bärbar använde mac och av dom som föreläste på skolan hade nästan alla tjejerna mac utom en japan, hennes dator var så utsmyckad att man inte såg vad det vavulfgar skrev:scrav skrev: Förlåt mig killar som har mac, men det är ju en designad tjejdator![]()
Skulle en dator vara sämre om den är en tjejdator eftersom du behöver killar med Mac om ursäkt? Jag fattar inte alls sambandet.Skulle min dator vara sämre för att det är en tjej som satt ihop den och använder den? Förklaring, tack!