ipod

erik_aslin

ipod

Inlägg av erik_aslin »

Hej.

I ruthmbox så ser jag min ipod men när jag drar musikfiler till den så fastnar den inte där, ingenting händer.

i andra program t.ex. amarok och gtkpod så lyckas jag inte få in ipoden. Den bara står connect och jag fattar noll.

Vad göra? 
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: ipod

Inlägg av johanre »

Jag har ingen iPod själv men denna URL antyder att det bara skall fungera: https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/iPod
Denna URL http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=507754 kan kanske vara relevant för ditt problem?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Ang. Rhythmbox: Vart drar du musikfilerna? Specificera dig gärna. :)
Jag har sjäkĺv en iPod och den har alltid fungerat utan problem med Rhythmbox.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
erik_aslin

Inlägg av erik_aslin »

hej hej!

jag lyckades fatta hur jag skulle mounta ipoden i amarok så problemet är löst! tack ändå!

erik
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Inlägg av toxic76 »

fanns redan en massa ipod trådar och jag har själv startat en tidigare. Så jag ställer min fråga här istället  ;D
Vet hur man överför filer till min ipod vet däremot inte hur man tar bort filer.. Jag har liksom markerat filer och
valt flytta till papperskorg men inget nytt utrymme frigörs på min ipod. Verkar som att inte ändringarna blev skrivna
till enheten vid avmonteringen
Senast redigerad av 1 toxic76, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Dom hamnar i en dold mapp och tas bort när du avmonterar enheten. Eller så kan du ta bort dem manuellt. :)
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Inlägg av toxic76 »

Jo jag märkte att jag hade fått 141 kb ledigt när jag avmonterade den förra gången.. Hmm får väl ta o försöka leta reda på
den där dolda mappen då.. Finns väldigt bra dokumentation när det gäller ubuntu + ipod på how to forge
Hund skrev: Dom hamnar i en dold mapp och tas bort när du avmonterar enheten. Eller så kan du ta bort dem manuellt. :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dimi »

toxic76 skrev: Jo jag märkte att jag hade fått 141 kb ledigt när jag avmonterade den förra gången.. Hmm får väl ta o försöka leta reda på
den där dolda mappen då.. Finns väldigt bra dokumentation när det gäller ubuntu + ipod på how to forge
Om det är rythmbox du också använder så kan jag intyga att den dolda mappen aldrig skapas för mig heller (jag hade en nano förut). Jag fick aldrig fason på det. Det ända som hjälpte var att släpa taget om sargen och skrinna över till Amarock. Vilket fungerade utmärkt när man väl fattat hur man ska ansluta ipoden där.

Vid byte till Amarok så fungerade allt mycket bättre. Men det är som ovan nämnt mekigare första gången att ansluta.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Mappen heter .Trash-johan för mig.
koch
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av koch »

Jag har också en iPod, när jag ska ta bort filer från min iPod gör jag det manuellt i mappen som heter iPod_Control > Music. Om du ska ta bort alla musikfilerna kan du bara markera alla mappar (f00, f01, f02 etc), ska du ta bort enstaka filer är det bara att söka på dem och sen ta bort dem. Har funkat för mig varenda gång.
Senast redigerad av 1 koch, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Inlägg av toxic76 »

Har inte heller någon dold mapp och det verkar stört omöjligt att få tillbaks det utrymme som har försvunnit  :-[
ca 2 gb har jag raderat men allt jag har ledigt är 112 kb
Bild
Bild
Bild
Bild
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"