[quote="Tavathlon"]Um, finns det några bra lösningar på problemet med att bara en användare (den senaste, verkar det som) syns per stad? Jag reggade mig nyss, och efter det kan jag inte använda kartan för att få kontakt med andra Ubuntu-användare i Lund alls - eftersom jag själv är den enda som syns där. Innan jag reggade mig hade jag kunnat få tag på en annan, men jag är ganska så säker på att det finns fler...
Grejen med att kunna hitta andra i samma stad försvinner liksom litegrann... =P[/quote]
Kanske en dum fråga, men har du testa zooma in?
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode. Ubuntu guide
[quote="Tavathlon"]Um, finns det några bra lösningar på problemet med att bara en användare (den senaste, verkar det som) syns per stad? Jag reggade mig nyss, och efter det kan jag inte använda kartan för att få kontakt med andra Ubuntu-användare i Lund alls - eftersom jag själv är den enda som syns där. Innan jag reggade mig hade jag kunnat få tag på en annan, men jag är ganska så säker på att det finns fler...
Grejen med att kunna hitta andra i samma stad försvinner liksom litegrann... =P[/quote]
Stämmer, måste ha blivit sedan kartan fick utökade funktioner, ska se om vår guru oz kan trolla till det..
Skrev in mina koordinater så länge. Nån mer ska väl ändå synas i lund.
Använde för övrigt Google Earth istället för Google maps. Det känns rätt coolt att kunna zooma ner till husnivå på det sättet.
Synd bara att Lunda-kartan har dimma över sig...
dacovale; Man ser väl bra över Mårtens Fälad iaf, alltid nåt =P (om de inte ändrat skärpan sen jag var där senast)
Nu syns förresten vi två, men inga andra, dacovale - antagligen för att dina koordinater inte stämmer överens helt exakt med de som är som standard för Lund.
Jag har preciserat mig efter en annan sådanhär googlekartpryl från annat forum där jag "är rätt" men här hamnar jag mitt på bangården, och nu har nån hamnat exakt över mig....
VAD är det alltså som inte fungerar? Prioriteras stadsangivelsen över koordinater? Så var det inte från början iaf, men någon buggfix kanske har sabbat det...
[quote="petri0"]Men nåt är lite konstigt, Tilman från Kungsängen finns i Värmdö, Råsch har hamnat i havet, Mazn fr Mora finns vid Malmköping...[/quote]
Var är det Råch är o badar, hittar inte honom? Finns däremot en floppeman halvvägs till Danmark. Befinner han sig inte på någon båt så skulle jag tro att han angivit koordinaterna fel eftersom andra som bor i Lund blivit rätt placerade..