Hur gör jag för att spara mina ändringar för varje gång jag startar om datorn glömmer den bort de inställningar jag gjort?
Tackar på förhand

sudo nvidia-settings i terminal tillåter dig att sparaDaniel skrev: Hej, jag har ubuntu 7.04 på datorn och har installerat drivrutinerna för mitt grafikkort GeForce 6200 med hjälp av programmet Envy. Det går att göra alla ändringar jag vill, men när jag vill spara mina ändringar (save to X Configuration File) får jag felmeddelandet "Unable to remove old X config backup file /etc/X11/xorg.conf.backup"
Hur gör jag för att spara mina ändringar för varje gång jag startar om datorn glömmer den bort de inställningar jag gjort?
Tackar på förhand![]()
sudo nvidia-settings io terminalen e rätt det ska få dig att få rättigheter att spara till din xorg.Maxim skrev:sudo nvidia-settings i terminal tillåter dig att sparaDaniel skrev: Hej, jag har ubuntu 7.04 på datorn och har installerat drivrutinerna för mitt grafikkort GeForce 6200 med hjälp av programmet Envy. Det går att göra alla ändringar jag vill, men när jag vill spara mina ändringar (save to X Configuration File) får jag felmeddelandet "Unable to remove old X config backup file /etc/X11/xorg.conf.backup"
Tackar på förhand![]()
fick jag lära mig i dag...
![]()