Jag installerade nyss programmet "RAR" en winrar för linux, genom Pakethanteraren.
Men jag kan inte hitta den och när jag tar "öppna med" så är den inte med där heller, vart finns den?
Vart hittar du den bocken? har lite svårt att veta vart den kan vara....ikkA skrev: När jag försöker bocka i "systemverktyg" så bockas den ur automatiskt efter 5s, varför?![]()
Vissa spel/program kommer inte in i menyer, och vissa spel dyker upp efter en omstart av datan. Vet inte varför det är så. Men det är inte alltid så, kanske 10% av spel är så.ikkA skrev: När jag installerade t.e.x pong så var jag tvungen att lägga till din manuellt i spel, måste man alltid det?![]()
Quake, testa ominstallera via pakethanteraren. Kanske nåt gick fel.ikkA skrev: Jag installerade quake genom pakethanteraren men den går inte att öppna.
Sen hittar jag inte kmix efter installation heller.![]()
Kod: Markera allt
kmix
Kod: Markera allt
sudo nautilus
Tack du är dagens hjälte!Zinden skrev: systemkataloger ska inte flyttas alls, då kan systemet crasha.
men för att kunna flytta, ta bort etc...starta Nautilus så här istället:
Starta terminalen (Program/Tillbehör/Terminal) och skriv:Då har du root rättigheter.Kod: Markera allt
sudo nautilus