Gjorde fel med Compiz Fusion

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
Galgalid

Gjorde fel med Compiz Fusion

Inlägg av Galgalid »

pinsamt misstag, men jag ignorerade den stora röda textten som löd "Beryl skall vara fullt fungerande"....i min dumhet/iver(jag föredrar det senare) avinstallerade jag Beryl, för att efter det följa guiden för Compiz Fusion...när jag insåg misstaget körde jag sudo apt-get install compiz-core desktop-effects, men nu går skrivbordseffekterna inte att aktivera..hur ska jag återställa allt till det normala, för att sedan börja om? ???

EDIT: Fick igång Beryl igen, enda problemet som är kvar är att fönsterdekoratören inte fungerar, jag är tvungen att köra default där
Senast redigerad av 1 Galgalid, redigerad totalt 23 gånger.

Återgå till "Experimentverkstad"