Gmail notifier 1.6.1 - dör - trots av- och påinstallation

Användarvisningsbild
mrArne
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av mrArne »

Go kväll
Jag upptäckte att prog enl Ämnet fanns i lägg "till/ta bort..." installerade glad i hågen, ty detta var efterlängtat! Körde ett par timmar, sen la det liksom av, började strula. Då var jag naturligtvis där och ställde parametrar helt uppåt väggarna :rolleyes:... Sen gick det naturligtvis ännu sämre - då fann jag Readme-filen på sourceforge.net, och insåg hur illa det var med parametrarna bl a. Nu har jag försökt installera av och på, starta om, fippel o fnul, lyckades dra igång konfig-rutan, så jag kunde korrigera parametrar. Kan man få Ubuntu att verkligen ta bort alla filer som ska tas bort vid avinstallation, för det verkar inte riktigt som det sker? Eller vad gör man egentligen? Någon mer med liknande problem?
Varför snöar jag alltid in på sånt här...?
Registered Linux User #446194
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

har du provat avinstallera det genom att välja markera för total borttagning i synaptic??
Användarvisningsbild
mrArne

Inlägg av mrArne »

Jaha ja, nu har jag avinstallerat enligt tipset. Innan jag installerar igen funderar jag lite på en inställning i det här programmet, nämligen följande:
"browserpath - this is the full path to the browser that you want Gmail Notifier to
open when you click the popup to goto your Gmail inbox"

Då är ju frågan hur sökvägen till Firefox egentligen ser ut på en Ubuntu-maskin... vore kul med ett tips om det innan man börjar vimsa igen...:/
Användarvisningsbild
mrArne

Inlägg av mrArne »

Det går inge vidare här borta...
Vad gör jag för fel? Jag avinstallerade Gmail Notifier 1.6.1 m h a Synaptic, återinstallerade. Vid progstart kommer ikonen upp i notifieringsytan i ca 2 sek sen dör programmet (ingen konfig medges, det uppfattar jag som att programmet inte var helt borttaget trots allt. Är det nån annan som har liknande problem? Progget borrtaget ånyo med Synaptic.

Då testade jag istället Mail Notification 2.0 som finns i "lägg till/ta bort". Det fick ju totalspel och tyckte nåt i stil med "feed not possible - general problem" eller nåt sånt. Avinstallerade med Synaptic. Woatt de fack am a gonna do? Känns lite svettigt att ominstallera Ubuntu för en sån här liten sak. Det vore så himla fint med en notifiering ju...
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"