Problem med att installera Linux MCE( Linux Media Center Edition )

Tim Andersson
Kontakt:

Problem med att installera Linux MCE( Linux Media Center Edition )

Inlägg av Tim Andersson »

Hej.. Jag har ett litet problem med att installera Linux MCE( Linux Media Center Edition ). När jag har laddat ner den avbilden som används för att cacha Linux MCE installationen( tror att cache-cd:n används till det ) och cd-avbilden med paketen som ska installeras så startar jag installations programmet och hadde kommit till där man väljer om man vill använda den brända cd-skivan, iso-filen så valde jag att själv lokalisera iso-filen på min hårddisk( cache-avbilden ). när jag hadde gjort det varde jag nästa och då bad den mig att antingen använda cd-skivan eller lokalisera iso-avbilden som paketen som ska installeras.. Även här valde jag att lokalisera iso-filen själv. När jag hadde lokaliserat iso-filen valde jag nästa.. När jag gjort mina val på dom följande frågorna så påbörjades själva installationen. När den hadde pågott 30-50 minuter får jag följande felmeddelande:

Failed to install and configure the base software.

If you want to send a bug report on this, don't forget to include the contents of /var/log/mce_installer_*.log files.

Varför får jag detta felmeddelande och hur åtgärdar jag detta problem? Versionen jag använder är 1.1 Beta 2 och jag använder Ubuntu 6.10 Edgy Eft
Senast redigerad av 1 Tim Andersson, redigerad totalt 12 gånger.
Mitt stjärntecken är Vågen
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

SV: Problem med att installera Linux MCE( Linux Media Center Edition )

Inlägg av HOLMEN »

Hmm.... jag hade samma problem. Tror att jag brände en ny skiva eller nåt.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Tim Andersson
Kontakt:

Daniel Holm skrev: Hmm.... jag hade samma problem. Tror att jag brände en ny skiva eller nåt.
har testat att bränna på skiva men får samma felmeddelande.. skivtypen är cd-rw
Tim Andersson
Kontakt:

Daniel Holm skrev: Hmm.... jag hade samma problem. Tror att jag brände en ny skiva eller nåt.
vilken version av Ubuntu eller Kubuntu använder du? och vilken typ av cd-skiva(cd-r/cd-rw eller dvd-r/dvd-rw)?
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"