Skärmen börjar bara flimra när jag ska installera ubuntu 7.04 Feisty Fawn...

Daniel

Skärmen börjar bara flimra när jag ska installera ubuntu 7.04 Feisty Fawn...

Inlägg av Daniel »

Hej! Jag har haft ubuntu 6.06 installerat på datorn tidigare utan problem, men när jag ska installera ubuntu 7.04 börjar skärmen flimra/hacka under installation så man inte ser vad det står. Kan det vara något krångel med mitt grafikkort eller är det något annat fel? Jag har en asus nvidia geforce 6200. Datorn är väl ganska gammal i övrigt med amd 1,2 ghz processor och 512 ram.
Tackar på förhand  :)
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

SV: Skärmen börjar bara flimra när jag ska installera ubuntu 7.04 Feisty Fawn...

Inlägg av zenbios »

Hej o välkommen till forumet.

Det kan så klart vara något som hänt med ditt
grafikkort, men att det ska klara av det annars. det gör det.
har själv kört med geforce, sämre än ditt oxå.
har du kvar 6.06 än, eller har du fått in 7.04?
Tänkte om du kunde skrevit detta i terminal
o uppgraderat ubuntu versionen annars.

sudo apt-get dist-upgrade
Bild
Daniel

SV: Skärmen börjar bara flimra när jag ska installera ubuntu 7.04 Feisty Fawn...

Inlägg av Daniel »

jag har prövat igen att installera 7.04:an från den där alternativskivan i textmode och då verkar jag ha lyckats installera, men skärmen börjar återigen flimra när jag ska logga in. Kan det vara att jag har en 19 tums widescreenskärm? Kan jag i recoverymode ändra upplösning och frekvensen och hur gör jag det i så fall?
Annars ska jag testa att göra uppgraderingen från den tidigare versionen
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Daniel skrev: jag har prövat igen att installera 7.04:an från den där alternativskivan i textmode och då verkar jag ha lyckats installera, men skärmen börjar återigen flimra när jag ska logga in. Kan det vara att jag har en 19 tums widescreenskärm? Kan jag i recoverymode ändra upplösning och frekvensen och hur gör jag det i så fall?
Annars ska jag testa att göra uppgraderingen från den tidigare versionen
Kan vara värt att försöka få installerat drivisarna för ditt grafikkort, det borde lösa det för dig.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"