Tjenare, jag sitter på en helt nyinstallerad burk och så klart finns det lite updateringar jag vill tanka ner.
Men när jag klickar mig in på update manager så får jag ett felmedelande som säger:
W: Failed to fetch http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/m ... ty_all.deb
Det här medelandet kommer för varje fil, inte äns synaptic eller apt-get kan få ner updateringarna, det stannar när den ska ta ner dom nya headers.
Allt annat kan kontakta internet, men firefox kan inte gå till ubuntu.com eller liknande ubuntu sida tex ubuntu.se ubuntu.org osv. men att gå in på tex google eller blocket fungerar?
Jag blir tokig!
Någon som vet vad det kan vara?
Edit:
Min andra dator, som sitter på samma internet, via samma router med samma ubuntu kan updatera osv.
Problem att kontakta ubuntu.com
Problem att kontakta ubuntu.com
Senast redigerad av 1 openjoel, redigerad totalt 19 gånger.
Ubuntu + Openbox = NAJS!
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
SV: Problem att kontakta ubuntu.com
Jag kan inte säkert hitta något svar som förklarar allt. Googlar man så verkar det som om felet ibland ligger på serversidan och "fixar sig själv" om man väntar och provar igen.
Man borde ju också kunna prova att byta server, i Synaptic gör man det under Settings / Repositiories
Hör av dig om det inte fixar sig förstås.
Man borde ju också kunna prova att byta server, i Synaptic gör man det under Settings / Repositiories
Hör av dig om det inte fixar sig förstås.

Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)