Snälla svara på detta, jag SKA ha ubuntu. Oavsett hur många timmar/dagar/veckor/år att fixa till.
Anyway, jag hade beslutat mig att gå över till Ubuntu 7.04 Festy Fawn.
Jag drog in live-cd och allting verkade fint. Följde en utmärkt guide på Http://www.Flashback.info skrivet av Bossieman (finns f.övrigt på ubuntu-se hemsida)

Hur som helst så när jag skulle partitionera så partitionerade jag följande. (Detta är ingen fråga om partitioner, så flytta inte denna dit

------------------------
Swap - 512 mb
/ - 15 gb
-------------------------
Vad händer? Efter 49 % slutar installationen.
Försöker en andra gång, raderar halvfärdiga partitionerna, testar.
Stannar på 22 %
Tredje försöker, börjar nu bli aggresiv och slå sönder saker.
Stannar på 29 %
Gör samma procedur, fjärde försöket. ALLT kraschar, XP raderas, allting förstörs och allt utrymme frigörs.
Blev lite lagomt sur så där, installerade om XP och testar igen. Samma sak, stannar på 59 %.
På andra försöker testar jag Automatisk partitionering, stannar på 34 %.
Krasch IGEN.
Nu börjar jag känna mig som mördaren till Anna lindh

Testar 1 gång, allting kraschar. Även XP, nu sket jag i det. Och raderade allting. Hade nu 200gb icke formaterat frigjort utrymme.
Tänkte att jag skulle bara köra med Ubuntu! Så jag väljer automatiskt att den ska installera ubuntu på allt utrymme. Verkar fungera nice, allt blir installerat och jag är nöjd.
Ska starta, vad händer?
---------------------
Error 18.
GRUB was unable to load
---------------------
Blir sur igen, frigör allt utrymme. Och testar igen, vid detta lag har jag hållt på 8-10 timmar kanske.
Väljer Manuell partitionering.
----------------------
/Usr 15 gb
/ 40 gb
swap - 728 mb
----------------------
Lägger av efter 18 %.
Vad ska jag nu göra? När INGET fungerar, vart ska jag vända mig. kommer aldrig ge mig, är hellre utan dator än en dator med XP.
Kan någon hjälpa mig?
Vad gör jag fel? Paritionering, installation, hårdiskar? Hjälp snälla!