Jag skulle vilja veta vilka olika file-managers det finns att välja på. Dessutom skulle jag vilja veta vilka som är lätta och snabba och även länk om ni har

/Victor
Thunar är snygg och definitivt snabb.Victor skrev: vilken rekommenderar ni om jag vill ha en snygg men snabb file-manager?
Den anses väl mer som menlös om man är van vid "total commander" och dess fjuttioelva olika extrafunktioner (trots att den fortfarande är galet snabb) och det är oftast gamla "total commander" (aka "windows commander") som letar efter nc-liknande program, de är definitivt vana vid med mer kraftfulla verktyg än vad gnome-commander kan erbjuda för tillfället. Bara för att förtydliga vad "menlös" kom ifrån.plun skrev: Sen kör jag ibland den "menlösa" gnome-commandern som även den funkar utmärkt.
Ska man vara skitpetig så skall man använda "gksudo nautilus", eftersom sudo nautilus kan vid somliga tillfällen mixtra till .Xauthority-filen och göra det omöjligt att logga in grafiskt därefter. (Går givetvis att fixa, men iaf.)plun skrev: sudo nautilus för att slippa rättighetsstrul.
nautilus --no-desktopVictor skrev: sist jag försökte använad nautilus i openbox så kom alla ikoner fram som jag har i gnome plus att menyn, som man får fram genom att klicka på bakgrunden som standard, försvann :S
själv kör jag nautilus i fluxbox (nautilus --no-desktop)Victor skrev: vilken rekommenderar ni om jag vill ha en snygg men snabb file-manager? Jag tänkte köra openbox och vill gärna ha file-manager som är lätt att anpassas efter det men vill inte att det ska belasta datorn då jag vill ha den snabb.