yellowman skrev:Jag gjorde detta igår, fick inte heller upp alternativen direkt, var tvungen att logga ut och in, eller starta om x(ctrl-alt-backspace), kommer inte ihåg vilket.danne@ skrev: jag får inte upp alternativet montera när jag högerklickar på ison hur får man det??
har följt din länk och klistrat in och sparat..
tack för den ändå det blir säkert bra när jag bara hittar montera![]()
Sen kommer alternativen i högerklick->scripts->
En annan sak jag märkte(nybörjare som man är), är att man inte kan ha iso-filen liggande på skrivbordet när man monterar den, antar att den namn-krockar med själva "monteringen" då.
Tack för en bra guide förresten!![]()
yes du har helt rätt men när jag mountar den dyker den upp som en ikon på skrivbordet sen händer ingenting mer än att jag kan öppna isofilen och se innehållet spelet startar inte i alla fall .Kan sen ej heller avmounta eller ta bort så nu har jag 5 stycken på skrivbordet .Har provat att klicka på genvägen hjälper inte heller ..
aja nu kan man ju mounta i alla fall gäller bara att få igång spelet nu ochså städa bort alla isona
är det inte så att man måste ha en virtuellcd/dvd spelare för att kunna spela upp isofilen när jag dubbelklickar på exe filen så kommer play starcraft broddwar alternativet upp när jag klickar på det så kommer no cd in the cdrom drive...
någon som vet hur man installerar virtuell cdrom spelare??