Skrivbordseffekter
Skrivbordseffekter
Var ju tvungen att testa detta men det var ju inget för mig
Det verkar som om jag inte kan få det att vara som det var innan.. När jag stänger öppnar fönster så typ fadas dem in, när jag minimerar ett fönster så typ zoomas det ner i listen längst ner.. Lite ljuseffekter åså.. Om jag går in på system/inställningar/skrivbordseffekter så kommer det upp en varningsruta som säger lite olika grejer, såsom att det är en experimentell funktion i Ubuntu osv... Å sen kan jag då välja dallriga fönster och arbetsytor på en kub.. Dessa är ju avmarkerade numera men jag är tveksam till att alla skrivbordseffekter verkligen är borta.. Jag tycker exempelvis att datorn segar mer än innan.. Kan man återställa systemet på nåt sätt så det blir som det var vid nyinstallation eller nåt? Jag vill verkligen få bort detta.. Hjälp mottages tacksamt.

Senast redigerad av 1 preat, redigerad totalt 19 gånger.
// CS is Half Life || Q3 is a Life Style \\
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
SV: Skrivbordseffekter
tryck på knappen aktivera 

I beryl kan man välja fönsterhanterare via den röda ädelstenen i aktivitetsfältet (MS-ord?
)
Högerklick på Beryl Manager -> Välj Fönsterhanterare -> Metacity.
Det här funkar för mig i Beryl/Gnome a alla fall. Vald fönsterhanterare stannar kvar även efter omstart. Annars kanske man kan avinstallera alltihop om man inte vill ha det kvar alls?
Om du inte har nån röd sten kan man starta beryl-manager i en terminal eller med alt-F2.

Högerklick på Beryl Manager -> Välj Fönsterhanterare -> Metacity.
Det här funkar för mig i Beryl/Gnome a alla fall. Vald fönsterhanterare stannar kvar även efter omstart. Annars kanske man kan avinstallera alltihop om man inte vill ha det kvar alls?
Om du inte har nån röd sten kan man starta beryl-manager i en terminal eller med alt-F2.
Max 350; tecken återstår: 321
Gjorde det men fönstren fadas ner i listen ändå...Rasmus skrev: tryck på knappen aktivera

Jag installerade det precis.. Kan man återställa detta med Beryl? Är lite försiktig nu då jag inte vill trixa för mycket åså får jag motsatt effekt - Dvs datorn blir ännu segarezenbios skrev: Har du beryl installerat?

Vet inte om du kan återställe det med beryl dock, men trode du hade detpreat skrev:Kan man återställa detta med Beryl? Dvs datorn blir ännu segarezenbios skrev: Har du beryl installerat?Kort sagt så vill jag inte ha något "ögongodis" över huvudtaget
![]()
oxå eftersom det inte blev normalt när du valde aktivera igen, går själv att
göra det här när som. men kolla under
Beryl Settings Manager / Visual Effects / Animation / (Un)Minimize Animation. Där kan du välja None
så slipper du att dina rutor fadas ner o liknande nu när du använder dig av beryl.
Sen ju mer (bling, bling) du använder dig av gör ju din dator segare med.
Senast redigerad av 1 zenbios, redigerad totalt 19 gånger.
Precis - Och det är ju allt sånt jag vill ta bort - Är inte intresserad av "bling bling"zenbios skrev: Sen ju mer (bling, bling) du använder dig av gör ju din dator segare med.

Beryl använder ju ditt minne med, så klart det blir segare.
men hur lite det använder det vet ja inte,
sen hur mycket du själv har så det gör ju sitt oxå.
men hur lite det använder det vet ja inte,
sen hur mycket du själv har så det gör ju sitt oxå.

Jo, det är jag med på att det använder minne - gör ju alla prog men jag menar bara så att det inte också "angriper" min grafik eftersom det kan ge bling bling åså menar jag
Aja, jag ska testa det iaf.. Tack för hjälpen!
*EDIT* Jag visste inte riktigt vilken jag skulle installera.. Jag tog först Beryl manager men i den hittade jag inte de saker såsom Beryl Settings Manager / Visual Effects / Animation men sen installerade jag även Beryl settings manager å där fanns detta

*EDIT* Jag visste inte riktigt vilken jag skulle installera.. Jag tog först Beryl manager men i den hittade jag inte de saker såsom Beryl Settings Manager / Visual Effects / Animation men sen installerade jag även Beryl settings manager å där fanns detta