Har knallat runt ett tag på forumet men inte hittat svar på sån´t jag funderar på...
Mitt problem är följande: MS Windows XP Pro!!!!
Nåja, det är inte hela problemet. Idag när jag skulle starta min bärbara dator var det en systemfil som hade ramlat och blivit trasig så det gick inte att starta Win över huvud taget.
Då lessnade jag och bestämde mig för att prova Ubuntu istället. Problemet är att det blir nå´t fel under installationen (det står nå´t om "grub kunde inte installeras") och installationen avbryts. Men den verkar i alla fall ha kommit så långt att Win har försvunnit så nu har det skitit sig ordentligt

Jag försökte installera Ubuntu på den partition där Win INTE var installerad pga att det finns en hel del bilder i "Mina dokument" som jag ville ha kvar... Kan det vara det som gjorde att installationen avbröts? Hur beter jag mig för att eventuellt kunna rädda det jag vill ha kvar?
Disken är delad 30/70 och Win ligger (låg) på den mindre partitionen. Jag försökte alltså installera på den större partitionen och fattar inte riktigt hur man får till växlingsfilen...
Snälla, säg inte att alla bilder försvunnit och att jag måste formatera hela disken

// Erik