Hur anger man startup program? [LÖST]
- Dimi
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Hur anger man startup program? [LÖST]
Som rubriken anger så vill jag tex att ktorrent ska starta när jag loggar in. Hur gör jag det?
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 19 gånger.
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
SV: Hur anger man startup program?
Om du använder Gnome, så är det System->Inställningar->Sessioner-> Välj mitten-fliken (Startup eller vad den heter, sitter i Windows just nu) och Klicka "Lägg till", skriv i Programnamn och startkommando. ->Klart! 

-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
- Dimi
Alltså... Men... va tusan...
Är det alltid så enkelt? Jag trodde man måste ange sökväg och hitta motsvarande exec fil (viilka och vad de heter i linux vet jag ännu inte), men det var bara att skriva "ktorrent" som kommando.
Smart som tusan!!!
Det är när saker är så här enkla som man måste minnas när man fjantar sig med något krångligare. Och biter sönder tänderna i frustration.
Är det alltid så enkelt? Jag trodde man måste ange sökväg och hitta motsvarande exec fil (viilka och vad de heter i linux vet jag ännu inte), men det var bara att skriva "ktorrent" som kommando.
Smart som tusan!!!
Det är när saker är så här enkla som man måste minnas när man fjantar sig med något krångligare. Och biter sönder tänderna i frustration.
Senast redigerad av 1 Dimi, redigerad totalt 18 gånger.
SV: Hur anger man startup program? (LÖST)
Dem vanligaste filerna kan du se här.Dimi skrev: (viilka och vad de heter i linux vet jag ännu inte),
http://www.debianhelp.co.uk/fileext.htm
- Dimi
Meget bra länk in deed!
För att fortsätta lite. Borde kanske starta en nytråd men jag tycker att det ligger i samma område, så jag kör på.
Hur gör jag för att ktorrent ska bli default val i nedladdningspopup fönstret?
För att fortsätta lite. Borde kanske starta en nytråd men jag tycker att det ligger i samma område, så jag kör på.
Hur gör jag för att ktorrent ska bli default val i nedladdningspopup fönstret?
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Spara ner en torrentfil, till skrivbordet till exempel. Högerklicka på den, välj Egenskaper, fliken "Öppna Med", välj ktorrent. Nu kommer Gnome ihåg vad du vill öppna torrent-filer med, och Firefox följer efter...
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
- Dimi
Fantastiskt!