Ubuntuklistermärke

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Okänd »

Tack tack Broder Tuck! Sitter nu ett fint märke på sidan av min låda. Och rumskompisen fick sig ett märke på sin bärbara.
Användarvisningsbild
Niklas Bolmdahl
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Niklas Bolmdahl »

Sällar mig till skaran som säger: Tack! :)
Klistermärkena ser underbara ut.
Errare humanum est
Homines quod volunt credunt
Användarvisningsbild
n4h0j
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Ubuntuklistermärke

Inlägg av n4h0j »

Så Broder Tuck. Eftersom du verkar ha lyckats bra med att beställa och få lapparna hemskickade kanske det är dags att tänka på en annan sak.

Skulle du orka beställa hem ytterligare ett gäng och ha på lager? Det skulle ju vara fint om vi kunde erbjuda detta även till våra nya medlemmar. Jag kan dessutom tänka mig att det finns fler som inte fått några fina lappar ännu...

Med andra ord, har du lust att bli klister-lapps-mannen? ;)

Du skulle förresten med all rätt kunna lägga på några kronor på priset som tack för besväret! 20-25 kr lappen plus 10 kr per brev låter mer rimligt med tanke på jobbet...

Vad tror du om det?
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Broder Tuck »

Ja, varför inte. :)

Härom dagen såg jag på Ubuntus engelska sida något om liknande klistermappar. Då lade jag inte ner så mycket intresse på det, eftersom vi redan löst vårt. ;) Samtidigt så kan jag tycka att om Ubuntu själva tar fram något i denna väg, så är det via dem vi fortsättningsvis skall agera.

Jag skall söka igen och se om jag finner sidan och sedan får det kanske bli en diskussion mellan ansvarig på det svenska forumet och Ubuntufolket "there over" kanalen.

Skulle det senare rinna ut i sanden får vi väl återgå till "tyskarna" och visst kan jag hålla i den delen. Helt OK för min del.

Vi får hålla kvar vid det. :D

Hälsn Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
n4h0j

Ubuntuklistermärke

Inlägg av n4h0j »

Då dubbar jag dig officiellt till ubuntu-se.org's officiella "Klisterlapp-kontakt"! :D

När kan du ha nästa beställning hemma? Som det ser ut nu är det nog de tyska vi får köra på ett tag...
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Broder Tuck »

Från beställning till leverans i brevlådan här i klostercellen tar det c:a en vecka.

Vad uppskattar du antal märken till?

Ta nu inte till för mycket bara :D

Hälsningar Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Okänd

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Okänd »

Bravo Broder Tuck! Officiell Klisterlappskontakt, kanske något att byta Trogen Ubuntist mot, haha :)
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Broder Tuck »

:D
Användarvisningsbild
n4h0j

Ubuntuklistermärke

Inlägg av n4h0j »

Antalet är helt upp till dig och din ekonomi!
Okänd

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Okänd »

Broder Tuck: Kanske du vill skapa en sida i vår wiki med information om detta?
Michael Demmers

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Michael Demmers »

Jag vill ha ett märke :D
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Broder Tuck »

Hi folks,

Sebastean skrev:
Broder Tuck: Kanske du vill skapa en sida i vår wiki med information om detta?
Jag skall titta på det. Först o främst tar jag och lägger ytterligare en beställning till tyskarna på c:a 20 - 30 märken. Då har vi en buffert tills vidare. Sedan är jag nog för att vi kollar upp med Canonical centralt om detta med märken. Det känns ju bäst att hålla sig inom familjen så att säga. Någon ansvarig från oss skall kanske knyta första kontakten?

Så till crybaby

Du mailar till mig. Din adress behöver jag ha oavsett hur du vill betala. För enkelhetens skull lämnar du adressen i mailet. Vill Du sända ett kuvert med pengar o svarsporto i, skriver Du det i mailet. Alternativet är att du i mitt svarsmail får mitt kontonr.. Svarsmail från mig får du i vilket fall som helst, så du vet att jag noterat din beställning.

Ha en go dag, allesamman.

Broder Tuck
Michael Demmers

Ubuntuklistermärke

Perfekt, skickar ett mail senare eller imorgon :)
Michael Demmers

Ubuntuklistermärke

Tack broder, fick märkena ida, skitfina :D farsan blev lite avundsjuk "du kan väl spara en som jag kan sätta på min dator sen?" Har nämligen fått han att använda ubuntu oxå ;)
Användarvisningsbild
Gurra72
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Gurra72 »

Vill ställa mig i kö för nästa laddning klistermärken. Måste ha ett sådant på min dator :) och gärna ett i reserv till nästa dator. Maila ditt konto nr så sätter jag in nästan hur mycket som helst bara för att få dom :D Nä.. vad kostar dom? borde scrolla kanske... max 50 kr st.
Ubuntu.. an ancient african word for - I cant configure Slackware :P
Användarvisningsbild
CrashLord
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Ubuntuklistermärke

Inlägg av CrashLord »

så nu har man skickat ett mail till Broder Tuck
då är det bara att vänta :D
motin
Kontakt:

Ubuntuklistermärke

Inlägg av motin »

[quote="Toen"]Synd att ingen i sverige har dessa i butik.[/quote]
[quote="Pläden"]Ursäkta att jag lägger mig i såhär, men jag är en rätt nyblivien ubuntuanvändare och jag vill också ha klistermäreken. Borde det inte det lättaste vara att helt enkelt låta trycka upp egna, här i sverige. Vi kan ju bara gå ihop eller kolla hur många som vill ha och sedan bara beställa av ett tryckeri, tror inte att det kommer bli så dyrt om vi är ett gäng?[/quote]
Jag startade nyss en ny tråd på detta ämne (efter jag sökt på "klistermärken" och "klisterlappar" utan några resultat... underligt) på: http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.php?pid=12942 och det känns som om det är där som ämnet bör tas upp eftersom det är en fråga som riktas mot Ubuntu Sverige:

Hej,

Kan Ubuntu Sverige agera som mellanskicksplats för dessa underbara gratis klisterlappar från system76.com ? http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=231548

Sverige-baserad address saknas tills vidare på denna lista:
http://www.system76.com/index.php/cPath/53_64

Det kostar iofs bara 40 kr tur och retur i porto till England, Belgien eller Tyskland (endast 20 kr tom ifall man klarar sig under 100 gram) som redan finns, men varför inte ha ett ställe i Sverige? Bara 10 kr porto tor. Kanske tom något ställe där man kan hämta ut också?

Jag suktar efter att få smälla över "Designed for Windows XP" på min laptop med en sådan snygg klisterlapp.
Okänd

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Okänd »

Jag kan bara säga att mitt ubuntu klistermärke ser ursnyggt ut på min laptop och tack en gång Broder Tuck för ditt engageman i klistermärkerna:)

Roger
Pizzapuker

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Pizzapuker »

Blev riktigt sugen på ett sådant där klistermärke. Skulle sitta som handen i handsken på min burk,,
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Ubuntuklistermärke

Inlägg av Broder Tuck »

Hej du, Pizzapuker

Titta in i den mailbox du angivit som mailadress för forumet. ;)

Hälsningar Br Tuck
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"