FTP på ubuntu-se?
-
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
FTP på ubuntu-se?
jag fick en idé med tanke på min signatur... ifall man inte skulle kunna ha en ftp med alla ubuntu-se konton på?
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
SV: FTP på ubuntu-se?
Du får nog utveckla dig lite, vad skulle finnas på den? Vilka skulle ha rätt att ladda upp?jabbadoo skrev: jag fick en idé med tanke på min signatur... ifall man inte skulle kunna ha en ftp med alla ubuntu-se konton på?

MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
- Daniel Nylander
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Som sagt, du får nog berätta lite mer om din idé men utan att föregå händelserna kan jag säga att det finns väldigt få skäl att köra FTP. Skall din idé förverkligas så är det SFTP eller FTP + SSL/TLS.
-
- Kontakt:
jag vet inte... jag tror inte att den skulle användas så mycket än då. ftptekniker är inte min grej, men jag tänkte bara att man skulle kunna ladda upp grejer som man kan dela med sig till andra ubuntu användare, kanske teman, moddade program, filmer osv. Det är inte menat som något pirat tillhåll, utan ett ställe där man kan med sizelimit ladda upp grejer som rör ubuntu användare. Fast som sagt så var det bara en idé jag fick som nog inte va så smart, med tanke på att det finns så många andra ställen att ladda upp grejs...
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Det är aldrig fel med idéer. Dock så går den här inte att genomföra för tillfället. Vi lider redan nu av belastningsproblem och en ftpserver där alla användare ska kunna lägga upp saker gör inte det hela bättre.
MVH
MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
-
- Kontakt:
OK... men man kan se det positivt att vi har mycket trafik =PLouie skrev: Det är aldrig fel med idéer. Dock så går den här inte att genomföra för tillfället. Vi lider redan nu av belastningsproblem och en ftpserver där alla användare ska kunna lägga upp saker gör inte det hela bättre.
MVH
Ingen dum ide alls använder själv en liknande metod. Är dock inte riktigt ftp. Jag använder ett tilläggsprogram till firefox
Gspace. Ser ut som en vanlig ftp kilent men man laddar istället upp filer på ett gmail konto.. Finns dock vissa brister med Gspace den visar inte alla typer av filer och därför så går det inte att ladda upp .run eller tar.gz
Gspace. Ser ut som en vanlig ftp kilent men man laddar istället upp filer på ett gmail konto.. Finns dock vissa brister med Gspace den visar inte alla typer av filer och därför så går det inte att ladda upp .run eller tar.gz