inget username
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
inget username
Jag far inte valja username under installationen, har jag missat nat? Far valja password men inget annat, anledningen till att jag saknar svenska bokstaver for tillfallet ar for jag startade fran dvdskivan bara for att fa kanna pa.
Men iaf, har jag missat nat? Far man ett automatiskt username? Bara password kan jag ju inte gora sa mycket med..
Men iaf, har jag missat nat? Far man ett automatiskt username? Bara password kan jag ju inte gora sa mycket med..
inget username
Hej mrDoed.Vid en nyinstallation så får du välja namn på datorn och dig själv och lösen.Du får inget automatiskt .
Hm förstår inte riktigt vad du gjort,men du ska bara klicka dig framåt så att säga så kommer du till att få välja själv (jag räknar med att du ska/har göra/gjort en nyinstallation).och om du gör det riktigt så får du även välja språk:-)
Hm förstår inte riktigt vad du gjort,men du ska bara klicka dig framåt så att säga så kommer du till att få välja själv (jag räknar med att du ska/har göra/gjort en nyinstallation).och om du gör det riktigt så får du även välja språk:-)
-
inget username
Jag har valt att kora en OEM installation, och jag testade flera ganger att ga in tillbaks och in pa installningen dar man ska valja anvandarnamn och losenord men den hoppar direkt till losenord och inget anvandarnamn fungerar. Sa nar val ubuntu kor igang kan jag inte gora nat, men far testa igen da och ser om jag far valja.
Alltsa, jag far inte stalla in nat anvandarnamn utan bara ett password.
Alltsa, jag far inte stalla in nat anvandarnamn utan bara ett password.
inget username
http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.php?id=1376
Får man fråga varför du valde en OEM-installation och inte den vanliga?
Får man fråga varför du valde en OEM-installation och inte den vanliga?
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
-
inget username
[quote="Quartus"]http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.php?id=1376
Får man fråga varför du valde en OEM-installation och inte den vanliga?[/quote]
Tackar, jag har ingen vana fran linux eller liknande sa tankte att oem kanske var en lattare installation, hittade inte den gamla traden men ar nog ratt kass pa att soka verkar det som.
Får man fråga varför du valde en OEM-installation och inte den vanliga?[/quote]
Tackar, jag har ingen vana fran linux eller liknande sa tankte att oem kanske var en lattare installation, hittade inte den gamla traden men ar nog ratt kass pa att soka verkar det som.
inget username
ok hm vet inte hur det funkar med OEM.Trodde att det var från en vanlig ubuntu iso som du brännt själv.
nån annan som vet kanske??
haha det var det :-)
nån annan som vet kanske??
haha det var det :-)
inget username
[quote="MrDoed"]Tackar, jag har ingen vana fran linux eller liknande sa tankte att oem kanske var en lattare installation, hittade inte den gamla traden men ar nog ratt kass pa att soka verkar det som.[/quote]
Ubuntus installation är redan så lätt som den kan bli, så vet du iallafall till nästa gång.
För övrigt sökte jag på 'oem'.
Ubuntus installation är redan så lätt som den kan bli, så vet du iallafall till nästa gång.
För övrigt sökte jag på 'oem'.

Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
-
inget username
Hehe. tackar för hjälpen iaf, nu funkar det klockrent, Förutom ljudkort och uppdateringsfrekvens på skärmen men det är ett jobb för ett annat forum och jag ska börja med att leta info själv och på nätet innan jag frågar 

inget username
googla på skärmen bara och vilket ljudkort har du? (jag har creative och det funkar ej till linux för tillfället) om det är det du har. så.
hejsvejs
hejsvejs
-
inget username
[quote="sweson"]googla på skärmen bara och vilket ljudkort har du? (jag har creative och det funkar ej till linux för tillfället) om det är det du har. så.
hejsvejs[/quote]
Har också ett creative, och inga linuxdrivisar där inte, lite tråkigt dock att största ljudkortstillverkaren (vad jag vet) inte har stöd för linux, blir lite långtråkigt utan ljud
hejsvejs[/quote]
Har också ett creative, och inga linuxdrivisar där inte, lite tråkigt dock att största ljudkortstillverkaren (vad jag vet) inte har stöd för linux, blir lite långtråkigt utan ljud